Erfaringer med Blichmann Brewmometer?

Jeg har i dag prøvd å kalibrere og montere et splitter nytt Blichmann Brewmometer, med lite hell. Montering gikk greit, men da jeg skulle kalibrere det fordi det viste feil så gikk det rett og slett i stykker.

Det visste noen grader feil i kokende vann, og når jeg prøvde å justere så var det mye motstand og skiva ville ikke bevege seg. Det virka rett og slett som om skruen hadde sto i feil gjenger til å begynne med, og at den sitter i veldig tynt blikk som ikke tåler spesielt mye.

Mail send til Bryggselv.no for å høre om dette er en garantisak. Jeg er litt skeptisk til om jeg overhodet vil ha et Brewmometer nå, men siden jeg har laga hull i kjelen så må jeg prøve.
 
Jeg kjøpte et fra petit-agentur som heller ikke lot seg kalibrere. Og jeg måtte stadig knipse på det for å holde nålen oppdatert. Returnerte det og fikk et nytt. Useriøst av Blichmann å levere disse med så store avvik. Jeg har hatt fire, og alle viste flere grader feil da de kom.

Jeg hadde forresten en Anvilkjele. Den produseres også av Blichmann, men i Kina. Den var ble levert ferdig kalibrert og virket mye bedre.
 
Tilbake
Topp