Erfaringer med Speidel 60L gjæringskar?

Moi

 
Hei

Har et gavekort liggende som jeg tenkte å bruke på noen større gjæringskar. Er det noen som har erfaring med Speidel sine 60L? Tenker da spesielt på levetid og generell kvalitet. Har lite lyst til å kjøpe noe dyrt og middelmådig...
 
Har et sånt. Kjøpt brukt for to år siden. Har ingenting å utsette på det.
 
Har 2 stk. Det ene har jeg brukt fast i ca 2.5-3 år og for 1 år siden kjøpte jeg et til.. Eneste minus med karet er at det ikke er merket med liters merker, så det må en merke selv hvis en vil ha kontroll på alt.

Lett å rengjøre og enkelt å komme til når en skal tappe det også..

Easybrew
 
Kan disse løftes når de er fulle?
Jeg vurderer egentlig speidel 120L - og lurer på om den kan flyttes med 80 liter vørter i, men tenker at dere som har 60 liter kan synse noe om hvor solide håndtakene er.
 
Kan disse løftes når de er fulle?
Jeg vurderer egentlig speidel 120L - og lurer på om den kan flyttes med 80 liter vørter i, men tenker at dere som har 60 liter kan synse noe om hvor solide håndtakene er.
Tror det går bra. Solide håndtak.
 
Kom plutselig på en ting. Er disse varmebestandige? Har ikke noen konkrete planer om å ha varme ting i dem, men slikt er jo kjekt å vite...
 
Kom plutselig på en ting. Er disse varmebestandige? Har ikke noen konkrete planer om å ha varme ting i dem, men slikt er jo kjekt å vite...
Funker i allefall greit med gjæring opp mot 30 grader og vasking med varmtvann fra springen. Og forsåvidt også tapping med lett trykksetting for å vinne over gravitasjon.
 
Tilbake
Topp