Erstatning for special b

Det ser ut som om bryggesjappene er tomme for Special B før jul. Men Bryggselv har noko dei kallar red crystal (400 EBC), kan det funke som erstatning?
 
Hadde vært så greit hvis alle hadde hjemsted i profilen sin. Kanskje SpesialB-Nissen bor rett i nabolaget til trengende bryggervenner?
Folk er særdeles villige til å hjelpe andre bryggere når det kniper. Jeg har litt SpesialB på lager. Så vet dere det  :hadet:
 
Special-B er en magisk malt. Har litt av alt. Tom. sjokoladetoner. Hadde nok subba med Dark Crystal og kanskje kasta oppi litt sjokolade eller pale sjokolade i tillegg.
 
Odland skrev:
Special-B er en magisk malt. Har litt av alt. Tom. sjokoladetoner. Hadde nok subba med Dark Crystal og kanskje kasta oppi litt sjokolade eller pale sjokolade i tillegg.


Helt enig, Special B er absolut en favoritt her i huset, og hadde jeg manglet den til et brygg, så hadde jeg heller ventet enn å bytte ut med noe annet.
 
Om du ikke bytter ut ingredienser en gang i blant, kommer du aldri til å få vite om den ingrediensen du hadde tenkt å bytte ut med kom til å passe bedre. Jeg ville testet Red Crystal. Når sant skal sies, har jeg allerede gjort det, men jeg har ikke helt fått smake på det ølet ennå.
 
Ser ut som eg får smørje meg med tålmod, eg bur like ved Bryggselv, dei brukar å fylle opp lageret kjapt.

PS.
Er nysgjerrig på Rug crystal, korleis smakar det som krydder i maltmiksen?
 
Tilbake
Topp