Et spørsmål om tappekraner

Joakim har tappekraner fra MoreBeer. Disse går ikke retur til stengt stilling av seg selv, men han bygget på små fjær slik at de gjør det likevel.
 
Eduard skrev:
Joakim har tappekraner fra MoreBeer. Disse går ikke retur til stengt stilling av seg selv, men han bygget på små fjær slik at de gjør det likevel.

Jeg har iallefall sett det på stoutkraner, men de er ikke akkurat så billige og sendes ikke til Norge av en eller anna grunn.
 
Jepp, jeg kjøpte små fjærer på Claes Ohlson og monterte, og skrudde motstanden i kranene til null. Helt tvingende nødvendig når man har to katter som er mer nysgjerrige enn det som godt er :)  Funker som juling.
 
Jeg har nettopp kjøpt fem tappekraner fra MoreBeer, og var litt overrasket over at det ikke var en automatisk retur. Frykter at egenvekten av håndtaket eller uheldige passerende kan komme til å åpne kranene - med katastrofalt resultat! Derfor virker din løsning interessant, Joques. Har du noen bilder av konstruskjonen?
 
Jeg tror ikke automatisk retur er standard noen steder, egentlig. Og det er strengt tatt litt merkelig!  Jeg borret et lite hull inn i bakenden av håndtaket, og skrudde fast en liten ring. så strakk jeg fjæra fra den ringen og ned til "veggen", der jeg borret hull i stålplata som er bak dryppebrettet.
 
Er dere redde for at inntaket skal bli høyere en mottaket, for så å glemme å dra hanken tilbake etter å ha fyllt glasset?  :klovn:

Hadde et mobilt tappeanlegg stående på kroa som jeg jobber på i påsken. Fikk besøk av en musikker som skulle holde konsert, og uten at jeg fikk det med meg hadde han brukt anlegget som kleshenger, noe som medførte til at 20 liter Aass fossa ut før det blei oppdaga.  :eek: Det kom noen gjester som klaga på at det rannt vann inn utenfra, men det viste seg at dette var øl. Så i denne sammengengen hadde det kansje vært greit med en liten sikkring.  :laugh:
 
Som sagt, har man katter så er det nødvendig med sikring ;)  Og spesielt når man har naboer under!
 
Jeg synes løsningen til Joakim fungerer veldig bra. Fjæren er ikke superstram og tillater vanlig bruk. Ut fra min egen (utvidende) erfaring ved tapping av øl hos Joakim kan jeg anbefale løsningen på det sterkeste!  :laugh:
 
Tilbake
Topp