Etiketter

DagD

 
Hei alle medbryggere.

Nå er tiden kommet for å brygge noen ales som ikke skal på fat, men på flaske for å kunne gis bort til venner og familie i julepåskjønnelser. Tidligere har jeg brukt labelizer.com tror jeg det het til å lage etiketter, men nå har jeg lyst til å løfte det et lite hakk. Jeg har jo sett flere veldig flinke her på forumet som har brukt photoshop til formålet og har noen spørsmål til de av dere som er kunstnerisk begavet.

Er det vanskelig å få dette til photoshop?

Jeg har photoshop for Ipad, vil det funke å gjøre noe der?

Funker det bra å lage slikt i word eller annet program?

Alle tips fra kyndige mottas med stor takk
 
Hei

Hvis du ikke har erfaring med avanserte redigeringsprogram, kommer du langt med word. Du kan starte med å lage en figur (rektangel feks), så sette inn bilde og tekst etter ønske. Alle farger og bakgrunner er redigerbare. Hvis du bruker bilder, bør du bruke funksjonen "plasser figur foran/etter tekst". Da er det lettere å flytte dem. Problemet med word er at det er begrenset hva du kan gjøre. Her er photoshop/illustrator mye bedre.
 
Det viktigste er å bruke et bildebehandlingsprogram du kan, da går det meste.  ;) Ellers kommer det helt an på hvor fancy du vil gjøre det - noen ting må du ha et mer avansert bildebehandlingsprogram for å gjøre, mens andre ting går fint i Paint eller Word for den saks skyld.

Et tips - hvis du skal kutte etikettene fra A4-papir, og du har laget dem firkantede; kjøp et skjærebrett! Sparer deg for masse tid og frustrasjon. Kjøpte dette fra Staples, og er veldig fornøyd:

http://www.staplesbutikken.no/arkivering-brevordnere-permer-organisering/skjaremaskiner/skjaremaskiner/skjarebrett-fiskars-surecut-30cm-a4?r=se
 
DagD skrev:
Hei alle medbryggere.

Nå er tiden kommet for å brygge noen ales som ikke skal på fat, men på flaske for å kunne gis bort til venner og familie i julepåskjønnelser. Tidligere har jeg brukt labelizer.com tror jeg det het til å lage etiketter, men nå har jeg lyst til å løfte det et lite hakk. Jeg har jo sett flere veldig flinke her på forumet som har brukt photoshop til formålet og har noen spørsmål til de av dere som er kunstnerisk begavet.

Er det vanskelig å få dette til photoshop?

Jeg har photoshop for Ipad, vil det funke å gjøre noe der?

Funker det bra å lage slikt i word eller annet program?

Alle tips fra kyndige mottas med stor takk

Vi har med stort hell brukt MS powerpoint.
5ape4uga.jpg


Sent from my HTC One V using Tapatalk 2
 
Tilbake
Topp