Etterisolere Kjøleboks.. med hva??

Jeg har fått en kjøleboks fra Thermos på 75 liter med tappeplugg.

Jeg tenkte å bruke denne som mesketank, men etter å ha gjort en test der jeg fylte den med 19 liter 74 grader vann, å målte temperatur etter hvert. Etter 30 minutter hadde den sunket til 69°.  etter 75 minutt var den 66°.

Det jeg la merke til var at lokket var varmt selv om boksen sto ute i 7° Veggene var kalde, mens det var litt lunk i bunnen.

Det kan virke som det ikke er isolasjon i lokket, å jeg tenkte da at det burde være mulig å etterisolere dette med evt. bygningsskum..
Er det mulig, å finnes det et bedre alternativ.. bortsett fra det åpenbare å kjøpe en Coleman extreme..


Tor G
 
Kjøp deg en Coleman extreme på 70QT eller 100Qt i fra Cabelas.. De holder fantastisk på varmen..

Jeg og en kamerat bestillte 2 100QT fra Cabelas og ferdig fortollet inn og levert på døren med UPS så kom de på 660 kroner stk.. Tykkelsen på veggene er xtremt :)

www.cabelas.com søk på coleman.
 
100 QT Boksen koster nå 65$ eller 328 kr. hos Cabelas.

Men hvorfan får jeg porto + toll + moms til å komme på under 332 kr ??

Om det er mulig så er det jo en kjempehandel..

Tor G
 
660 per stk

Prisen 65 dollar per stk som du ganger med 1,4 (40% i frakt) og så får du 1.25 på toppen som mva og 120 i fortollingsgebyr. Siden vi var to personer så ble det hele veldig behagelig med å dele fortollingsgebyr.
 
der va den bestilt :innlegg:. det ble 99.99$ ink frakt.

Så takk for tips å hjelp til å finne rett butikk :clap:

Tor G
 
Bare hyggelig, husk at veggene er tykke som ståldører  :skaal2:

Hva bruker du som manifold og gjennomføring?

Jeg bruker kewlerkitz med ekstra lang gjennomføring og bazooka fra Zymico.
 
Har tidligere brukt kobber manifoil i en mindre boks, men blir nok å gå over til det samme som du når jeg får den nye, men har sett  en del klipp på Youtube om hvorden dette kunne lages. så blir nok en tur til rørleggeren når boksenkommer  :skaal:

Tor G
 
Tilbake
Topp