Falsk bunn fra blikkenslager

ictys

 
Jeg kontaktet den lokale blikkenslageren for å høre om han kunne lage en falsk bunn til meg. Jada, det var ikke noe problem - 5000,- for en 32 cm falsk bunn.

Urk, jeg prøver meg heller selv med en rustfri plate og dremel/vinkelsliper.
 
Solid priskalkyle får den blikkenslagaren!

Det er nok ein del arbeid om ein sjølv skal skjæra til silbotn med vinkelslipar - men har ein tid og skiver får ein det vel til.

Men dei blir nok lettast runde med ein vatn-skjærar eller laser-skjærar. Raskare går det også - men det kostar jo litt å bruka slikt utstyr - rekn med over 2 tusen i timen.
 
Jeg sjekket målet på gryta mi. Det er eksakt 35 cm. Da trenger jeg egentlig bare finne ett stål serveringsfat på 35 cm. Fant ett gammelt kasserollelokk - det gikk ikke. Så fant jeg ett sånt pizzafat med hull - det var for lite. Jeg vet om ett serveringsfat fra IKEA (som de ikke har lengre) lurer på om det ikke er 35 cm - sjekker imorgen.

Alle tips mottas med takk.
 
Det fatet du sikkert tenkjer på - med IKEA varenr 101.151.66 (Florera lysfat) (som no er gått ut av prod) - er berre 28,5 cm i diameter...
 
hepp (inkl myke plastføtter). Finnes i mindre størrelser også.
DSC_0027.JPG
 
Tror det er mye raskere og minst like bra å fylle platen med slisser lagd med vinkelsliper. Veldig mange hull som kreves.

Så på hjemmebryggerutstyret som ligger i bryggerommet til Kinn til prøvebrygg, der har de kjøleboks med (firkantet) falskbunn slisset med 100x1mm slisser. Bryggeren Tom var veldig fornøyd.

Skal gjøre noe liknende med en rund stålplate som er kuttet til diameteren på vvb
 
Bra tips, hadde glemt å sjekke den. De har faktisk en på 36 cm upolert. Må "bare" ta av en cm
 
Tilbake
Topp