Fellesbestilling av Corneliusfat i Bergen?

Ser med interesse at det har vært gjennomført 2 fellesbestillinger av fat i oslo-området, og tenker at noe slikt kan sikkert gjennomføres her vest også.  Er det noen av dere som har jobbet med dette som vet om det er mulig å bestille direkte fra fabrikken selv eller om det gå gjennom VinogBar?  Eller kanskje vi kan ta det gjennom Maltbua?

Det jeg har fått med meg er at en må bestille en hel pall, at en kan blande alle størrelser og at prisen kom på ca 700 pr stk - for flett nye fat.  1 pall (58 fat) burde vi vel kunne tromme sammen i Bergensregionen.  Bare vi 5 som utgjør Krokeide Aktiebryggeri vil sikkert kunne ta 15-20 fat?  Ta gjerne og signaliser evt interesse i denne tråden, så får jeg et hint om dette er noe jeg skal bry meg om å arbeide videre med....
 
For ca. 700 kr pr fat levert i Bergen er jeg interessert i et par 19 liters fat.
 
Da kom det kjapt 8 fat, men vi må nok ha ca 30-35 til.  Skal ta en telefon til Rune på Maltbua i dag og høre om ikke han kan hjelpe oss.....
 
Trygve skrev:
Er det noen av dere som har jobbet med dette som vet om det er mulig å bestille direkte fra fabrikken selv eller om det gå gjennom VinogBar?  Eller kanskje vi kan ta det gjennom Maltbua?
hvilken er fabrikk skal det bestilles direkte fra? er det noen som har noen forslag på produsenter (står som regel på fatene) så går det jo an å hvertfall kontakte de og få tilbud. MEN det er kun firmaer* som får kjøpt av produsenter (*må ha org. nummer)
 
Jeg har sendt mail til AEB-fabrikken medf forespørsel men ikke fått noe svar ennå.  Vi er oppe over 30 fat nå, så det ser ut som om vi kan nå 58 om ei stund???
 
Ser ut som om dette kan ta veldig mye lenger tid enn jeg er villig til å vente. Lurer på å bestille mine 2 fat selv, hvis dette tar lang tid.
 
Etter at denne forespørselen har ligget ute i ca 8 uker, så er vi kommet opp i ca 30 fat - eller vel halvparten av det vi trenger.  Må derfor konkludere med at grunnlaget for å lage en fellesbestilling for Bergen ikke er til stede. Vet også at andre som har signalisert interesse allerede har kjøpt fat andere steder, så vi kan like godt stenge hele tråden.
 
Tilbake
Topp