Fellesbestilling av små corneliusfat

Hva synes du om dette tiltaket?

  • Topp, jeg kommer til å bestille noen fat

    Stemmer: 24 75,0%
  • Er ikke sikker, men vurderer kjøp

    Stemmer: 4 12,5%
  • Nei, jeg har nok fat som det er

    Stemmer: 1 3,1%
  • Nei, jeg vil ikke bruke fat

    Stemmer: 3 9,4%
  • Jeg er ikke medlem i Norbrygg

    Stemmer: 0 0,0%

  • Totalt antall stemmer
    32
Norbrygg arrangerer i samarbeid med vår sponsor, Petit Agentur, fellesbestilling av nye 12 liters Corneliusfat. Prisen per fat er 615 kroner levert i Oslo (vanlig pris er 900 kr eks frakt!). Det er totalt 50 fat tilgjengelig for Norbryggmedlemmer til denne prisen. Det er i utgangspunktet ikke noe maksimum antall fat per medlem. Er du interessert i å benytte deg av tilbudet, send mail med antall fat og kontaktinformasjon til styremedlem yngvey@gmail.com. Fatene kan hentes i Oslo eller på Bjørkelangen, etter spesiell avtale kan fatene også sendes med post.

corny12.jpg


EDIT (8.12.08): Siste frist for å være med på bestillingen er 15. desember.
 
Personlig ville jeg vært mer interessert i et par nye 19-liters fat. Du kan tappe ti liter i et fat som rommer 19 liter, men ikke omvendt...
 
Du kan tappe ti liter et 12-liters fat også. :)

For min egen del er 12-liters (eller 9-liters fat for den saks skyld) interessante å ha i de tilfellene det er ønskelig å dele opp ølet i flere deler, f.eks. flaske deler av det, dele opp brygget i to hvor den ene delen tørrhumles eller tilsettes diverse godsaker mens den andre halvdelen ikke gjør det. 12-liters fat gjør dette enkelt. Jeg har selv booket meg opp for 3 slike fat.
 
Små fat er kjekke dersom man vil ta med litt øl i ryggsekk eller noe sånt: turøl! :)
 
Bestilte selv 3 stk, men det hadde og vert fint om Nordbrygg fekk til ein fellesbestilling på 19L Corneliusfat
 
Veldig bra med slik fellesbestilling!

Jeg er også enig i at det hadde vært bra med en bestilling av vanlige 19 liters fat. Tror det er større behov for det.  Gjerne noen billige brukte i god stand!!
 
Maltbua har brukte 19-litersfat til 450 kr. Tror ikke Petit har brukte fat på lager (fant i alle fall ikke i nettbutikken).
 
Ja, men nå er jo ikke 450 kr så veldig billig for brukte fat, i alle fall ikke om en skal ha litt mer enn bare ett. Ved en felles bestilling/import må det være mulig å få dette ned i halvparten av den prisen skulle jeg tro.
 
Jeg kjøpte 8 fat fra maltbua, og fikk da litt rabatt.  Regnet flere ganger på egenimport av fat fra usa, men klarte aldri å komme under 300 kr pr stk med frakt og tull og moms..  Og da var dollaren 5 kr.  Med dollaren over 7 så tror jeg ikke 450 er så gæren pris?

mvh Trygve
 
Her er også interessen mye større for 19 litersfat.

Er jo utrolig billig på ebay, noen som vet ca fraktpris på f.eks 10stk?
Ser at det f.eks er igjen 8 her, men de går vel før jeg får svar fra selger, kjekt å vite uansett.
Vet at det er MVA på slikt, ser at toll også blir nevnt, mye?
Noen som har prøvde JetCarrier til dette?
 
Disse 9L fatene er helt fantastiske syns jeg. Jeg har 3 fra før og bruker dem når jeg skal tappe over øl for å ta med på hytta, fest etc etc.

Har bestilt 2 stk. Dette er røverkjøp..  F


Flott tiltak fra Norbrygg.   :skaal2:
 
Fei skrev:
Disse 9L fatene er helt fantastiske syns jeg.

Riktignok 12 l fat, men mer eller mindre i samme kategori ;)

Takk for at du setter pris på tiltakene! Det rører seg i foreningen og med fler og fler medlemmer så blir det også bedre oppslutning rundt aktiviteter osv :D.

Jeg tror også jeg vil slå til på noen fat, det blir kjekt om våren/sommeren å få tatt med seg litt øl!
 
Blir nokk å kjøpe ettpar, har lenge siklet på noen slike fat.
Ser for meg att det er greit å ta med seg rundt, å jeg bruker å brygge rundt 24l+-, så det kan vere greit å bruke disse til karbonering før man tapper på flaske.
 
Jeg har standardisert på pin-lock koblinger hjemme, men har allikevel bestilt et av disse fatene. Kjenner noen til om gjengene på gass inn / øl ut er standard på de forskjellige fatene? Jeg spør mao om jeg kan skru av ball-lock koblingene og erstatte disse med pin-lock koblinger. Noen som vet?
 
Sjekk [iurl=http://norbrygg.no/forum/index.php?topic=837.0;all]denne tråden[/iurl] og spør evt Nøisom (som også bidro i den der tråden). Han bruker også pin-lock og jeg kan tenke meg at han kan ha prøvd noe sånt også, i og med at han vant et fat med ball-lock i NM2008 :).
 
Takk for tipset, Eduard! Har lest tråden, og skal måle litt. Alternativet er å skaffe et ekstra sett med ball-lock koblinger.
:)
 
Ellers så kan du godt ta med et sånt fat til noen som har ball-lock og bare prøve ut om det går :).
 
Tilbake
Topp