Fellesbrygging

Fellesbrygging av Pils. gå inn på doodle og meld deg de dagene det passer deg best. Svar innen 24 mai. Vel møtt :)
http://www.doodle.com/ikzzbhtnicxr87rt
 
Hei, er ny i lauget. Hvordan fungerer fellesbryggingen? Hadde vært interessant å vært med, men usikker på om det passer denne gangen (noen som synes det blir litt vel mye øl fokus hjemme om man skal være med på øltreff, dommerkurs og fellesbrygging) :)

-M-
 
Mandag blir det fellesbrygging. Er det noen som kan påta seg ansvar med å kjøpe inn 14 kg knust pilsmalt?
 
nordtvedt skrev:
Mandag blir det fellesbrygging. Er det noen som kan påta seg ansvar med å kjøpe inn 14 kg knust pilsmalt?

Jeg kan bidra med fem kilo knust pilsmalt. 9 to go. Har også en del humle stående.
 
Har dessverre ikke noe pilsmalt liggende, og tror dessverre ikke jeg rekker å kjøpe inn i morgen før bryggingen.
 
Dahlberg skrev:
Jeg kan svinge innom bryggselv etter jobb. Hvor grovt skal det kvernes?

Til normalt bryggeri. Kverning til speidel fungerer, men gir litt dårlig utbytte (er min erfaring).
 
Da har det gått tre uker på dunk, på tide å tappe snart? Eller har noen pilskyndige på laget bedre ideer? Diacetylrast?
 
Relativt opptatt om dagen. For egen del hadde vel egentlig mandag-onsdag neste uke (24-26. juni) passet bra.
 
Den står til lagring i kjølerommet. Både Nidveg og jeg er på ferie i 4 uker. Kan vi ta det etter fergen? evt så må noen låse opp. det ble ca 8 l pr. mann
 
Reiser på ferie selv i 4 uker, så uken som begynner med 5. august er trolig første mulighet for min del.
 
Kanskje på tide å få gjort noe med tappinga. Personlig har jeg tappet mine åtte liter alt. Kanskje litt optimistisk å få med alle på en gang? Dersom noen vil ha hjelp med å tappe sitt (tilgang, etc.), si i fra så ordner jeg noe.
 
Tilbake
Topp