Fellesbrygging

Hei folkens,

Jeg begynner nå å få litt øl jeg gjerne deler med andre hjemmebryggere mot litt ris og ros og tips til forbedring. Vi kan selvfølgelig samles som vi har gjort tidligere, enten privat eller i jobblokalene til enkelte, men jeg tenkte kanskje vi kunne prøve noe nytt. Hva om vi samles et sted hvor alle kan ta med bryggeutstyret sitt (for de som har transporterbart utstyr) og brygge sammen? Jeg ser for meg at dette kan være veldig lærerikt og en mulighet for hjemmebryggere som ikke har kjøpt eget utstyr ennå til å se hva som passer dem best.

Jeg innser at dette logistisk sett kan være utfordrende, da det må være nok vann tilgjengelig så flere kan kjøle vørter samtidig, det må være luftemuligheter for de som fyrer med gass og det må være nok strøm tilgjengelig for de som brygger elektrisk. Uansett kan dette være noe å tenke på, om ikke i de nærmeste mnd så iallefall i løpet av året.

Men samles snart igjen bør vi. Noen som føler seg kallet til å invitere?

Rasmus
 
Godt forslag.  Nå har det vært litt stille en stund og jeg har også ganske mange forskjellige øl.  Fellesbrygging er jeg gjerne med på om det er noen som har tilgang til et høvelig lokale. 
 
Godt forslag, men kanskje vanskelig å gjennomføre uten en hel massse strøm, og vannkraner på rekke og rad....

Eller... om vi bare er tre som vil delta... ?
 
Hei!
Fellesbrygging høres morsomt ut!
Jeg vet også om et ypperlig sted... Så hvis Tor, Kjetil og Svein Kristian leser dette, håper jeg de tar utfordringen og invitere oss til forsøkshallen på Nofima!
Harald
 
Tilbake
Topp