Fermenter King Junior

Dette har jeg trua på. Fermentere, karbonere og servere fra samme beholder.
Den har formen til et corneliusfat som gjør det enklere å få plass til flere ved siden av hverandre, som er vanskelig å få til med allrounder/snub nose. Og prisen er AUD100 lavere enn en allrounder uten trykksett. Det må bli suksess.

99% av utviklingen av utstyr for hjemmebryggere foregår i Australia for tiden. Det er stadig noe nytt som kommer fra Keg King og Kegland.
 
Den ser grei ut den, men åpningen i toppen er såpass liten at men ikke vil få en hånd inn for rengjøring...
 
Ingen tvil om at konkurransen mellom Keg Land og Keg King er innovasjonsdrivende.

Denne passer vel best til halve batcher, og åpningen på toppen var snau. Pluss for håndtak og slankt design. For fulle batcher er allrounderen eller snubben et must. Men det kommer kanskje en seniorutgave også?
 
...Den har formen til et corneliusfat som gjør det enklere å få plass til flere ved siden av hverandre, som er vanskelig å få til med allrounder/snub nose...

Den er desverre større i diameter enn corny fat (26cm) så tror ikke det er mange vanlige kjøleskap som greier 2 i bredden, kanskje to diagonalt i beste fall.
 
De blir tatt inn.

Det er en container på vannet nå, den kommer til Sverige (Brew Goat(forventet i juli/august))
Et begrenset antall paller av denne containeren når den ankommer, sendes rett til oss.
Forhåndssalg kommer når vi får endelig bekreftelse på leveringsdato og pris.

Vi venter også inne en egen container i august/september, noe etter Sverige da vi også ønsker å få med G3 fermenter king og de nye 60 Liter Fermenter King MAX & Fermenter King MAX Snubnose.

Samme som vi gjorde med 35L Snubnose vil vi starte forhåndssalg til gode priser, med en gang vi får beskjed om at containeren er på vannet.

For de som er interessert en podcast med Will i Keg-King fra PET-planet (nei ikke "Pet" som i dyr ;))
PETcast #2: Keg King, MCH Australia Pty. Ltd.
 
Oppdaget denne først nå, og at den nå forhåndsselges til 498,- med Strømmen Hjemmebrygg, og jeg har da lagt inn bestilling. Forventet levering i slutten av september. Har sett på allrounder + fat, men denne lar meg jo prøve begge deler til under halv pris av hver.

Denne passer vel best til halve batcher, og åpningen på toppen var snau. Pluss for håndtak og slankt design. For fulle batcher er allrounderen eller snubben et must. Men det kommer kanskje en seniorutgave også?
De har også Fermenter King (Fermentasaurus gen.3), på 35 liter, som nå forhåndsselges til 1198,-. En del nyheter på den med "plunger valve" som også holder flottøren i senter og fungerer som thermowell. Tror det er lite sannsynlig at det kommer enda en ny mellom de i størrelse/pris.
 
  • Like
Reaksjoner: JEG
Satser på at de da finner veien via CraftCo og/eller Brewshop og/eller Ølbrygging.
 
Oppdaget denne først nå, og at den nå forhåndsselges til 498,- med Strømmen Hjemmebrygg, og jeg har da lagt inn bestilling. Forventet levering i slutten av september. Har sett på allrounder + fat, men denne lar meg jo prøve begge deler til under halv pris av hver.


De har også Fermenter King (Fermentasaurus gen.3), på 35 liter, som nå forhåndsselges til 1198,-. En del nyheter på den med "plunger valve" som også holder flottøren i senter og fungerer som thermowell. Tror det er lite sannsynlig at det kommer enda en ny mellom de i størrelse/pris.
Kan jo også bare gjære i et vanlig fat, det har garantert lengre levetid.
 
Kan jo også bare gjære i et vanlig fat, det har garantert lengre levetid.
Om du mener med litt nedkappet stigerør synes jeg ikke det virker som en god løsning om man ikke brygger liknende øl som får omtrent like stor gjærkake hver gang (har fått fra 5% av volum på Kölsch til over 20% på tørrhumlet IPA). Greit nok om du allerede har flere fat, da koster det bare et stigerør å prøve. Men er nok stor fare for at jeg også kjøper vanlig fat å fylle over på etter gjæring kort tid etter jeg får denne ;)
 
Tilbake
Topp