Fiffig løsning - Speidel Braumeister

Hei,

Kom over denne alternative løsning på Youtube. Noen som vet hvor man kan få tak i et slikt rør ? Eventuelt om noen har prøvd dette ?

mvh. Knut
 
Så først ut som en som lagde tilsvarende overflow-pipe som Grainfather har, men han tetter det jo så det er vel kun for holde øverste plata oppe, i så fall er det jo bare å bruke et rør med rett lengde/diameter. Filteret det er snakk om har jeg selv, men bare brukt det en gang.

Oversatt så beskrivelsen av videoen:

Stainless BAC BREWING filter for the BM20 Braumeister with saddle joint (GRAINFATHER PERFORATED PLATE SEAL) for the top to retain possible bagasse.
Increased capacity of the Braumeister BM20 to 7 kg of malt by adding 31 cm stainless tube to the central axis. The tube also prevents possible lower filter lifting.
 
Jeg har yield increase disc (og ikke minst de nye bedre filterskivene fra Bacbrewing), og har ingen problemer med at det slipper ut malt i toppen. Jeg bruker det ikke hver gang, kun hvis jeg trenger ekstra malt, og da har jeg gjerne vanlig filter under i tillegg.
 
Jeg har yield increase disc (og ikke minst de nye bedre filterskivene fra Bacbrewing), og har ingen problemer med at det slipper ut malt i toppen. Jeg bruker det ikke hver gang, kun hvis jeg trenger ekstra malt, og da har jeg gjerne vanlig filter under i tillegg.
Hvilken dimensjon har du på hullene i de nye forbedrede filterskivene, og når du nevner gjerne vanlig filter under i tillegg, mener du da det filteret som normalt går på toppen ?
 
Hvilken dimensjon har du på hullene i de nye forbedrede filterskivene, og når du nevner gjerne vanlig filter under i tillegg, mener du da det filteret som normalt går på toppen ?

De fine filterskivene her fremdeles firkantede Jill, men de er formet som romber istedenfor kvadrater, men først og fremst fliser de ikke opp i endene. Du kan se forskjellen på Youtube. Jeg bruker de originale grovfilterne.

Du kan selv velge hvor mange av de originale filterne du vil ha under i tillegg - jeg har av og til ingen, og av og til bare det grove filteret.

Med versjon 2 av yield increase disc, som vel har vært på markedet i et par års tid, økte de tykkelsen på disken du legger som press på topp, så det bør uansett ikke være noe problem å klare å holde det på plass og tett.
 
De fine filterskivene her fremdeles firkantede Jill, men de er formet som romber istedenfor kvadrater, men først og fremst fliser de ikke opp i endene. Du kan se forskjellen på Youtube. Jeg bruker de originale grovfilterne.

Du kan selv velge hvor mange av de originale filterne du vil ha under i tillegg - jeg har av og til ingen, og av og til bare det grove filteret.

Med versjon 2 av yield increase disc, som vel har vært på markedet i et par års tid, økte de tykkelsen på disken du legger som press på topp, så det bør uansett ikke være noe problem å klare å holde det på plass og tett.
Så hvis jeg kjøper versjon 2 av yield increase disk med 1.5x1.5 hull så vil jeg få god sirkulering dersom jeg velger riktig dimensjon på de fine filterne i topp og bunn. Ville du valgt 0.9 eller 1.5 mm hullstørrelse på dem ? Altså på fin filterne
 
Tilbake
Topp