finest craftclean erfaringer

runet

Norbrygg-medlem
Jeg begynte nylig å bruke bryggselvs "Finest Craftclean" til vask av utstyr og flasker. Har alltid benyttet PWB eller Oxi, men disse var pusheren utsolgt for. Det første jeg merket meg var at craftclean skummer ekstremt mye i forhold til de to andre. Det andre, og kanskje det verste var da jeg skulle vaske flasker. La flaskene i bløt i varmt vann med CC over natten. Da jeg hadde skylt flaskene neste dag lå det igjen et tynt hvitt belegg på glasset. Gikk bort ved å gni, men da jeg benyttet pwb eller oxi har det alltid vært nok å skylle. Ikke med CC tydligvis. Her må det skures i tillegg. Noen som har tilsvarende erfaringer?
 
Har opplevd noe lignende med Chemipro Wash. Fant ut at det sannsynligvis kommer fra klor i vaskemiddelet.
Begynte å skylle med glovarmt vann, da kom det vekk.
 
Jeg begynte nylig å bruke bryggselvs "Finest Craftclean" til vask av utstyr og flasker. Har alltid benyttet PWB eller Oxi, men disse var pusheren utsolgt for. Det første jeg merket meg var at craftclean skummer ekstremt mye i forhold til de to andre. Det andre, og kanskje det verste var da jeg skulle vaske flasker. La flaskene i bløt i varmt vann med CC over natten. Da jeg hadde skylt flaskene neste dag lå det igjen et tynt hvitt belegg på glasset. Gikk bort ved å gni, men da jeg benyttet pwb eller oxi har det alltid vært nok å skylle. Ikke med CC tydligvis. Her må det skures i tillegg. Noen som har tilsvarende erfaringer?

Synes jeg har merket litt sånt belegg på flasker tidligere fra PBW også. Jeg har nettopp kjøpt meg en bøtte av CC jeg også, av samme grunner som deg, men har ikke testet det enda. Jeg stusset på at det står på boksen at det skal blandes i lunket vann. Kontaktet Bryggselv, og de mente man kunne bruke det tilsvarende som PBW (jeg vasker f.eks. brygger'n på 60 grader...). Han kommenterte at vaskemiddelet skummer, men fikk inntrykk av at det var noe produsenten jobber med.
 
Tilbake
Topp