Finnes det god tørrgjær for saison?

Vil det bli et veldig annet øl om jeg bytter ut EKG med Mittelfrueh? Jeg har den liggende, men kan jo bare kjøpe EKG om det trengs.

Antagelig ikke. Den beryktede d'Erpe-Mere bruker Mittelfruh. Har brygga den mange ganger og blir knall
 
Vil det bli et veldig annet øl om jeg bytter ut EKG med Mittelfrueh? Jeg har den liggende, men kan jo bare kjøpe EKG om det trengs.
Neida, bare å kjøre på med Mittelfrüh. Det er ikke stort man merker til humlen i en saison. Her er det gjæren som er stjernen.
 
Jeg har brukt denne gjære en rekke ganger med godt resultat. Jeg kjøler vørteren til 20C lar den stå i romtemperatur i 24 timer. Setter dunken på en 25 watt varmeplate som bringer temperaturen opp til 27 C.
 
Har du mer detaljer om gjæringsforløpet enn "Start fermentation at 20 C and increase gradually to 27 C."?

La den øke til 27 så for den selv klarer? Hjelpe til med ekstra varme?
Du må nok hjelpe til med ekstra varme etter stormgjæringen. Har du en Inkbird eller tilsvarende er det lett.
 
Jeg har brukt denne gjære en rekke ganger med godt resultat. Jeg kjøler vørteren til 20C lar den stå i romtemperatur i 24 timer. Setter dunken på en 25 watt varmeplate som bringer temperaturen opp til 27 C.

Lar du den øke fritt i romtemperatur for så å hjelpe den med en varmeplate etter 1 døgn, eller leser jeg feil?
 
Tilbake
Topp