Finnes det maltmøtte med integrert motor?

Hei!

Kunne tenkt meg en maltmølle med integrert motor for å gjøre ting så enkelt som mulig; dvs å bare fylle den opp og trykke på "start" fremfor å styre med å finne frem drill og greier.... Any ideas? :)
 
Jeg bygget denne i fjor en gang, men har faktisk aldri brukt den. Så vet ikke hvor lenge motoren holder. Bryteren skifter hvilken vei valsene går, kobles til med eurokabel.
@LarsUlv har vel samme motor i sitt oppsett og har vel brukt sin en stund?

1.jpg
 
Det ser ut som en vindusviskermotor?

De er sykt sterke og skulle vel sikkert gå med et passelig turtall.
 
Det ser ut som en vindusviskermotor?

De er sykt sterke og skulle vel sikkert gå med et passelig turtall.

Det er en viskermotor ja. Og turtallet er helt fint, men jeg regnet meg frem til at det kommer til å ta rimelig lang tid å kverne, men det er ikke noe stress egentlig. Den er sterk som en liten okse ja, men lurer på om komponentene inni kanskje ikke tåler belastningen over flere år med maltkverning, men jeg vet ikke.
 
Den er sterk som en liten okse ja, men lurer på om komponentene inni kanskje ikke tåler belastningen over flere år med maltkverning, men jeg vet ikke.
Det er nok heller belastning over tid som knekker den. Stor forskjell på å kverne 5 kg to ganger i måneden, og 100 kilo i en smell en gang i kvartalet.
 
Tenkte å lage noe slikt selv, men endte opp med DeWalt skrumaskinen jeg hadde fra før
 
Enig, frister litt. Har lånt mølle av gamlingen når eg skal brygge. Men det er litt traudig å ikkje ha i hus sjølv egentlig. Men det var ditte med kegland-kvalitet då.. eg er ikkje heilt overbevist
Synst valsene på den såg ut som ei oppskrift på mateproblemer med hardere malttyper.
 
Tilbake
Topp