fint nettside

Maarten

Norbrygg-medlem
Hei

jeg fant denne:
http://www.theelectricbrewery.com/
hadde ikke lest/hørt om den nettsiden før.
kankje den har blitt nevnt her på forum, men jeg har ikke sett dette.

ser lovende ut, selv om de har ikke så mye informasjon enda. men hvis de fortsetter som de har gjørt i første delen om varmeelementer, ser dette ganse bra ut

hilsen
Maarten

Ser ut til å bli et flott bryggeri  :skitbra:

Elementene ligner mye på de vi benytter, da på 4500W/240V.

ser at dem bruker ultra low watt density ellementer.
men jeg har kjøpt meg kunn low watt density. vil det brenne vørteren eller vill det gå bra?

De skriver jo også at det er internetthysteri med lav watt pr. cm2. men at de bruker det for å slippe å ,angre. Har ikke selv problemer med standarelementer, litt gnikking for å få dem rene blir det.

Vi kjøpte slike "ultra low watt density" elementer fra en nettbutikk i USA fordi det ikke var noe særlig prisdifferanse opp til disse. Betalte uansett noen få dollar stykket. Vet at mange kjører med vannkokerelementer på 2-2,2KW uten problemer, og disse har jo veldig liten overflate i forhold til effekt.

Enig med Oddvar om at det nok er blitt en liten myte, men det er uansett mest gjeldende ved koking av veldig sukkerholdig vørter.

Beant skrev:
Vi kjøpte slike "ultra low watt density" elementer fra en nettbutikk i USA fordi det ikke var noe særlig prisdifferanse opp til disse. Betalte uansett noen få dollar stykket. Vet at mange kjører med vannkokerelementer på 2-2,2KW uten problemer, og disse har jo veldig liten overflate i forhold til effekt.

Enig med Oddvar om at det nok er blitt en liten myte, men det er uansett mest gjeldende ved koking av veldig sukkerholdig vørter.

Hvordan ser elementene ut etter koking ?
Skulle jeg kjøpt nye ville jeg også valgt ULWD elementer, kanskje du slipper helt unna rengjøring.
I rims vil flowet være stort og sviing enda mindre, det erfarer ihbertfal jeg med 2 kW trurnamatelement, faktisk helt fraverende.

Tilbake
Topp