Firefox og pålogging

Dag

Norbrygg-medlem
Er det noen som vet hvordan man får Firefox til å huske innloggingen? På jobben kjører vi IE, og der er jeg alltid innlogget når jeg fyrer forumet. Hjemme kjører jeg Firefox og er alltid Gjest når jeg går inn. :duh:
 
På min firefox, /bruker Mac og safari) kommer det opp en valglinje under verktøylinjene hvor jeg krysser av for "husk", da står brukernavn og passord ferdiutfylt når jeg går inn på siden neste gang
 
Jeg bruker nå også Firefox, og der skjer det samme som hos Oddvar. Men før, da jeg brukte IE, så var jeg pålogget 'allerede' straks jeg fikk frem forumet. Det er sikkert det Dag sikter til. Skal se om jeg får det til, så sier jeg ifra hvordan.

EDIT: nå har jeg tatt en titt, men finner ikke ut av det.
 
Når du skriver inn navn og passord har du mulighet for å velge tiden du skal være innlogget.
Har valgt "altid" å det ser ut til å fungere for meg.

Har sikkert fått spørsmålet om å huske navn og passor fra firefox å godtatt det.
 
Jeg bruker opera. da jeg ble medlem av forumet her ble  jeg automatisk innlogget på forumet etter at jeg hadde krysset av for "husk meg". ellr noe sånt i forumet. Men etter en tid ble det slutt på det og nå må jeg logge på hver gang. Men det er da ingen problem. Et spark i baken til andre forumer som bruker php. Der kan man ikke være innaktiv så veldig lenge uten at man blir logget av automatisk. Det irriterer meg grenseløst. Ros til norbrygg som ikke bruker php så her kan jeg være innlogget hele kvelden og lese de innlegge som kommer etterhvert. :ilike:
 
Jalle, du mener nok phpBB-fora, det forumet Norbrygg kjørte helt i begynnelsen. Vi bruker SMF (simple machines forum), som forsåvidt også er php-basert.

Jeg må si at jeg også gjerne er pålogget med en gang jeg åpner forumet, og det at jeg må klikke meg inn hos Firefox liker jeg ikke så veldig godt. Ok, det er ikke verdens undergang, men hvis noen har løsningen til dette så vil jeg gjerne få vite den også  :yes:
 
Oddvar Demmo skrev:
På min firefox, /bruker Mac og safari) kommer det opp en valglinje under verktøylinjene hvor jeg krysser av for "husk", da står brukernavn og passord ferdiutfylt når jeg går inn på siden neste gang

Da jeg leste forumet for selve forumet fant jeg en mulig løsning på dette som jeg straks har satt iverk. Har dette nå ført til endringer?
 
jeg bruker firefox og hvis jeg får inn på norbrygg.no og deretter "forum" så er jeg ikke innlogget. men jeg har laget et bokmerke etter at jeg logget inn, så nå er jeg innlogget hver gang jeg klikker meg inn på det  ;D
evt. kan jeg skrive inn "norbrygg.no/forum/" og komme på forumet ferdig innlogget
 
Ok, det har jeg nettopp gjort akkurat nå (både fra den vanlige nettsiden og når man allerede er i forumet). Hvordan er det nå?
 
Ok, nå er det endret de samme to stedene der jeg la til en "/" isted. Hvordan er det nå?
 
Det kan se ut som den underliggende feilen er at cookie domain er satt til "norbrygg.no" i stedet for ".norbrygg.no".
 
gustavf skrev:
Det kan se ut som den underliggende feilen er at cookie domain er satt til "norbrygg.no" i stedet for ".norbrygg.no".

Det vet jeg ikke helt hvor jeg kan stille det. Men dersom ting fungerer bra som de gjør nå så tror jeg jeg skal la være å fikle med det. Planen er uansett å oppgradere både nettside og forumet til våren.  :innlegg:
 
Use subdomain independent cookies settes til true (ja, eller hva de kaller det) i SMF, ser ut til å la folk bruke www.norbrygg.no og norbrygg.no om hverandre.
 
gustavf skrev:
Use subdomain independent cookies settes til true (ja, eller hva de kaller det) i SMF, ser ut til å la folk bruke www.norbrygg.no og norbrygg.no om hverandre.

Det var det jeg begynte med da jeg la inn første innlegg i denne tråden i dag. Denne er huket:

Benytt informasjonskapsler som er uavhengige av subdomener
(deaktiver lokal lagring av informasjonskapsler først!) 
 
Tilbake
Topp