Firmware versjon

andyp

 
Gjennomførte i dag jomfrubrygget på Speidelen (egenkomponert Am. Amber) og la i den forbindelse merke til at det ved programmeringen av bryggingen var valg for varsling ved koking av humle.
Man kunne altså få beskjed fra Hr Speidel når det var tid for å putte i humlen under kokingen (se vedlagte bilder)
Kan ikke se dette er nevnt i noen bruksanvisninger eller av andre her på forumet. Noe nytt med siste Firmware versjon? Evt er det andre endringer som har kommet til som avviker fra manualen?
Har forøvrig versjon 4.01-A på min 2 uker gamle modell.

 
Min Speidel er ca 6 mnd. gammel, og den har iallfall ikke noe om humleskjema  :noway:

Dessuten ser jeg at du har gummierte bein på Speidelen - det er også et fremskritt  :ilike:
 
Kjekt! Det jeg har savnet mest er en alarm for kok, slik at man vet at når man kan sette i gang timere (og løpe for å forhindre overkok!)
 
Sendte mail til Ola Skarland og spurte om det er mulig for oss med eldre Speidel-anlegg å oppgradere.

Foreløpig er det ikke mulig, men Ola sa at han jobber med Speidel for å få den muligheten, men per nå er ikke det i tyskernes planer...
 
Torstein_K skrev:
Sendte mail til Ola Skarland og spurte om det er mulig for oss med eldre Speidel-anlegg å oppgradere.

Foreløpig er det ikke mulig, men Ola sa at han jobber med Speidel for å få den muligheten, men per nå er ikke det i tyskernes planer...

Ok, da får man følge med på thepiratebay, haha
 
Jeg har fått min Braumeister forrige fredag etter nesten 7 ukers ventetid  -  også med den nye firmware med humleprogramm.
 
Ifølge Speidel har de skiftet til en annen prosessor i kontrollboksen for å få plass til det som kreves av kode for å få humleprogram.
Og svaret var at det ikke lot seg gjøre å oppgradere den gamle!

Kjipt:(
 
marhorn skrev:
Ifølge Speidel har de skiftet til en annen prosessor i kontrollboksen for å få plass til det som kreves av kode for å få humleprogram.
Og svaret var at det ikke lot seg gjøre å oppgradere den gamle!

Kjipt:(

Bruk mobiltelefonen!  :skitbra:
Har du telefon som gir deg anl til å sette flere alarmer, er det eneste du trenger å følge med når det koker. ;D
 
Flygel skrev:
andyp skrev:
Gjennomførte i dag jomfrubrygget på Speidelen (egenkomponert Am. Amber)

Gratulerer med speidel iforresten! :D

Takk det samme :)
Synd oppgraderingsmulighetene virker dårlige. Tenkte å høre med Speidel om de har en type "changelog" på firmwaren siden release og hva den inneholder.
 
Svar fra Ralf hos Speidel:
The new feature for hop boiling is the first change we made, which has an effect of the active programming.

All other changes are internal changes, like changing the pump breaks in otherterms or such things.
Nothing what would have influence to the manual.

So we have no list for extern, sorry.


Dessverre ikke mye info å komme med altså  :jaha:
 
Det eneste jeg mangler er et lydsignal når speidelen har nådd kok, dette med humle-steg er ikke egentlig nødvendig.

Uansett, morsomt at de utvikler produktet videre. Forsåvidt er det rart de ikke har gjort noen forandring på kranen enda.
 
Har akkurat fått speidelen og gjennomført 2 brygg, og savner Sterkt mulighet for å modde softwaren, den er håpløst tåpelig utformet :|
Men glad læll! Øl blir det masse av :)
 
Ja, det hadde gjort seg med litt mer vettuge meny valg og bedre kran.

En ting jeg lurer på (som bruksanvisningen ikke gir svar på) er hvorfor man først må angi mesketemperatur, for å så ved neste valg angi tider med tilhørende mesketemperaturer. Noen som kan forklare meg?
 
Nå vet jeg ikke, men klanskje det er tenkt at dette steget er for å har varmere vann før tilsats av kald malt?
Slik at man kan regne seg til starttemperaturen for å nå temperaturen i første steg?

Har bare brygget på speidel en gang for lenge siden, og kan ikek huske hvordan jeg gjorde det.
 
Tilbake
Topp