Fjerne fryser fra kjøleskap

Tariq

Norbrygg-medlem
Noen som kan veilede om hvordan man fjerner en liten fryser i toppen av et kjøleskap med høyde 85cm?

Noen som kan veilede om hvordan man fjerner en liten fryser i toppen av et kjøleskap med høyde 85cm?

Fort gjort at du står att med eit skap som ikkje virker. Eg hadde leita etter eit som eg slapp å gjere noke slikt med.

frå min HTC "smart-tellefon "

I slike kjøleskap er det som regel fryseren som er hele kjøleregisteret. Uten den er det ikke lenger et kjøleskap, bare et skap.

Den kan kanskje løsnes og snus eller rettes ut så den ikke tar så mye plass. Men, med stor fare for å lage lekkasje eller knekke rørene så ingen ting går gjennom de.

Fikk et lite kjøleskap med mini fryseboks øverst inne i skapet. Boksen gjorde at det ikke ble plass til en std 30l bøtte så jeg løsnet boksen og fikk den plassert nederst ut mot døra. Var forsiktig slik at rørene ikke fikk knekk og så langt har det fungert. Hvis alternativet er å kaste skapet hadde jeg gjort et forsøk. Det kan uansett fungere som gjæringsskap hvis det plasseres et sted som er kaldere enn temperaturen du vil gjære på. Bruker en 40W frostvakt til oppvarming.
Men har ikke fjernet boksen, bare flyttet den. Tror også at det er den som både kjøler og fryser.

Den kan kanskje løsnes og snus eller rettes ut så den ikke tar så mye plass. Men, med stor fare for å lage lekkasje eller knekke rørene så ingen ting går gjennom de.

Vet ikke, men kanskje denne videoen kan hjelpe deg ?
Bending Freezer Tray.MPG:

Tilbake
Topp