Flaske karbonering med wlp007

Åpnet nettopp en skuffende ukarbonert flaske smash Citra apa. Den ble gjæret 3 uker med wlp007 og flasket for 2 uker siden. Og 1.052 fg 1.010. Karbonert med muntons drops.

Ble litt engstelig for karbonering, siden wlp007 flokkulerer som bare det. Kan det være at det ikke er nok gjær i suspensjon eller tar det bare litt tid før karboneringen kommer seg?

Sent fra min LON-L29 via Tapatalk
 
Åpnet nettopp en skuffende ukarbonert flaske smash Citra apa. Den ble gjæret 3 uker med wlp007 og flasket for 2 uker siden. Og 1.052 fg 1.010. Karbonert med muntons drops.

Ble litt engstelig for karbonering, siden wlp007 flokkulerer som bare det. Kan det være at det ikke er nok gjær i suspensjon eller tar det bare litt tid før karboneringen kommer seg?

Sent fra min LON-L29 via Tapatalk

Jeg regner med at flaskene har stått i normal romtemperatur?

Om du har mulighet - et varmt badegulv, f.eks. - kan du jo prøve å la dem stå litt varmere noen dager. Og snu dem samtidig raskt opp ned, så du får gjæren ut i ølet igjen.

Dette er ikke ideelt; ølet får nok ikke bedre holdbarhet av det, for å si det sånn. Men en flat APA er ikke godt, heller. Og den skulle vel kanskje uansett drikkes ganske raskt;)?
 
De står litt under romtemperatur, ca 15 grader.

Da forsøker jeg å vende de forsiktig.

Hensikten, som med all APA, er at det skal drikkes hurtig :)

Sent fra min LON-L29 via Tapatalk
 
15 grader blir for lavt for WLP007.
Bør helst opp i over 20 grader for karbonering.
Prøv med badegulvet som @Finn sier, 5 uker etter pitching skal man kanskje ikke forvente all verden, men det er verdt å prøve.
 
Tilbake
Topp