Flaskekarbonering av lager

Stein Norem Wisted

Norbrygg-medlem
Jeg har en lager som har stått og gjæret på 10 °C i 3 uker, så økte jeg til 14 °C i 2 døgn (Diacetylrest), for så å senke til 4 °C i 2 døgn for å bunnfelle mest mulig av gjæren. Gjæren er Wyeast 2042 Danish Lager. Tenkte å bruke 6 gr sukker pr. liter og karbonere ved 15 °C i 14 dager før kaldlagring.

Vil det være nok gjær som følger med over på flasken til å karbonere tilstrekkelig eller er dette med å senke temperaturen de siste to dagene helst for fattapping med kunstig karbonering ?
 
Takk skal du ha. Da blir det flasking i dag  :)

Tror nok at jeg bør bli bedre med søkefunksjonen.  :roedme: Jeg mente at jeg hadde lest om det, men kunne ikke finne det igjen.
 
No prob :) Søking internt på forumet fungerer ikke optimalt, så jeg bruker google. For å begrense søket så legger du til site:norbrygg.no etter søkeordene. For eksempel:

antall gjærceller flasking site:norbrygg.no

https://www.google.no/#hl=en&sclient=psy-ab&q=antall+gj%C3%A6rceller+flasking+site:norbrygg.no&oq=antall+gj%C3%A6rceller+flasking+site:norbrygg.no&gs_l=hp.3...10794.11856.6.12131.9.9.0.0.0.0.55.472.9.9.0.les%3B..0.0...1c.1.BFasSVHa6PY&pbx=1&bav=on.2,or.r_gc.r_pw.r_cp.r_qf.&fp=343c543d4f1ff9f&biw=1262&bih=866

(Husker ikke eksakt hva jeg brukte i morges for å finne artikkelen jeg linket  :attevar:)
 
Tilbake
Topp