Food grade lim

Noen som vet hvor i landet dette kan kjøpes? Skal bruke til å tette et nåletynt hull i en stålgrowler. Har vært inne på tanken å lodde, men da må jeg kjøpe loddebolt.

Sent fra min D6503 via Tapatalk

Tech 7 er godkjent til å bruke der ein produserer næringsmiddel. Men om eg vil anbefale det I øl er eg usikker på

Sent fra min SM-A300FU via Tapatalk

Noen som vet hvor i landet dette kan kjøpes? Skal bruke til å tette et nåletynt hull i en stålgrowler. Har vært inne på tanken å lodde, men da må jeg kjøpe loddebolt.

Kanskje litt dyrt.. men hvis du tar deg bry med det så kan du kanskje få et verksted til å sveise den for deg. Men da er det sannsynlig at innsiden ikke ser like pen ut. Hvis du prøver deg på dette så hør når de skal TIGe (regner med at det er RF growler?) for da har de utstyret ute og klart til bruk fra før.

Tech 7 er godkjent til å bruke der ein produserer næringsmiddel. Men om eg vil anbefale det I øl er eg usikker på

Sent fra min SM-A300FU via Tapatalk

Eller meir spesifikt: "Godkjenninga" er f.eks. til liming/fuging av vegg og golv-fliser der ein produserar næringsmidlar og der næringsmiddel *sporadisk* kan koma i kontakt med limet.

Loddebolt koster vel ikke mer enn en 100-lapp? Vil tro limen fort kommer på det halve, uansett?

Growler er vel truleg rustfritt stål og då må ein ha litt meir enn ein 100-kroners loddebolt. F.eks. ein blåselampe. Temperaturen må vel opp i 600-700 grader og ein bør kanskje nytta 56% sølvlodd. Du får kjøpt loddestenger som har innebygd flux på Gasservice - men det blir fort prisen av ein ny growler. Fluxen er neppe særleg sunn så om du får det særlig næringsmiddelsikkert kjem vel an på kor mykje som lek på innsida og kor godt du får reingjort det etter lodding.

Sidan holet er berre nålestort vil eg vel tru at TEC7 kanskje er uproblematisk om du brukar det på utsida - litt sunn fornuft får ein vel ha lov å bruka.

• Like
Reaksjoner: JEG
Takk for svar alle! Jeg brukte en tynn dor og deformerte hullet så mye at drt faktisk holdt tett. Deretter la jeg på et tynt lag med Loctite super glue på utsiden - just in case. :)

Hvordan og hvorfor var det hull i growleren? Det har nå jeg lurt på her...

Sendt via Tapatalk

Tilbake
Topp