FOOD SAVER Emballasjeapparat V2860-I

Grove

Norbrygg-medlem
Etter at kona klagde (jeg skjønner henne godt) på at maten i fryseren lukter humle måtte jeg gå til innkjøp av en slik:

  http://www.pixmania.com/no/no/1691008/art/food-saver/emballasjeapparat-v2860-i.html
Kjøpte 64 poser og seks bokser i tillegg. Tanken er å forsegle de åpnede humleposene i boksene eller å helle dem over i vakuum-posene. Vi får se hva som egner seg best.

Er det noen som har erfaringer med denne (eller andre tilsvarende vakuum-systemer)?
 
Har og brukt den fra jakt og friluft til hjortekjøtt. Utrolig praktiske greier. Det var en annen på jaktlaget som eide den, men hadde jeg hatt en så hadde jeg garantert vakumpakket alt jeg eier og har  ;D
 
Har ein Magic Vac som vert brukt til å vakumere alt mulig, deriblandt humle. Fungere supert, men som andre var inne på må ein bruke rilla spesialposer.
 
Det høres ut som om jeg må begynne å jakte igjen. :)

Man må definitivt benytte spesialposer for at det skal bli vakuum og at dette skal holde seg over tid. Er det noen av dere som benytter boksene til bevaring av humlen (og ikke posene)? Posene kan vel kanskje bare benyttes et gitt antall ganger?
 
Har  hatt en slik i mange år. Bruker den både til kjøtt, fisk, og alt annet jeg ønsker å bevare over lengre tid. inklusiv humle.

Har pakket diasene, før de lagres i kjølerummet.

Forøvrig kan dere kjøpe posene på rull, kommer mye billigere fra det. Da får man poser som passer til størrelsen på det som skal vakumeres. Eneste ulempa da er at det må "sveises" i begge ender av posen.

roger
 
Plukke riktig sealer er avhengig av mengden mat du ønsker å lagre og omfanget av måltidet du foretrekker å lagre. Vakuum-systemer er den beste måten å få mer ut av maten du kjøper. Med riktig lagring, er de i stand til betydelig forlenge levetiden på din mat, forebygge svinn, og redusere avfall. Jeg tror maxkon vakuum sealer på Crazysales er bedre, fordi forsegler poser og tykke og holdbare, også maskin sel svært godt.
 
Tilbake
Topp