Bare for å sjekke om Europris gjæren er så grusomme som det jeg forventer denne er, så har jeg i dag kjøpt 13,5 L eplejuice, gjær av merke atomic hva det enn betyr også gjær stopp å klarnings middel. Jeg sikter meg inn på en OG på 1.060, mr.malty sier en pitch rate på 11gr tørrgjær i denne miksen, siden dette er en gjær at den sterke sorten("pfft") så regner jeg virkelig med at 11gr er nok til.
Hva dette blir har jeg overhode ikke noe fornaring om, egentlig så var jeg mest nysgjerrige på hva en turbo gjær egentlig var.
Mitt hode sier vel at dette er noe nærmere bakegjær enn brygger gjær, er det noen andre som har prøvd noe av det samme som det jeg tar meg til nå?
Ideen kom fra ett par 16-17 åringer som satte eplecider på 1.5Liters flasker, og jeg null tro på at det blir noe som kan drikkes.
Hva dette blir har jeg overhode ikke noe fornaring om, egentlig så var jeg mest nysgjerrige på hva en turbo gjær egentlig var.
Mitt hode sier vel at dette er noe nærmere bakegjær enn brygger gjær, er det noen andre som har prøvd noe av det samme som det jeg tar meg til nå?
Ideen kom fra ett par 16-17 åringer som satte eplecider på 1.5Liters flasker, og jeg null tro på at det blir noe som kan drikkes.