For lav FG - hva gjør jeg?

okran

Norbrygg-medlem
Har stående 12 liter Best bitter, OG var 1.041 og beregnet FG skulle være 1.010. Målte SG etter ti dagers gjæring, og den var helt nede på 1.004.

Brukte lys DME som base, og lot krystallmalt og litt sjokolademalt trekke ved +/-65 grader i ca 30 min - litt høyere temp. mot slutten.
Gjær er US-05, den har stått ved ca 16-19 grader.

1. Noen forslag til forklaring på at SG/FG er blitt så lav? (Håper jo den er ferdig, og ikke går enda lavere...)
2. Tanken var jo at dette skulle bli ca 4,1-4,2 % - nå ligger det an til 4.8. Kan jeg tilsette kokt vann for å få den ned mot 4,2, eller vil det bare være dumt (tørt og tynt?) Hvordan beregner jeg i så fall riktig vannmengde?

Er det beste å bare akseptere at den ble som den ble? 4,8 er jo greit det, men med FG på 1.004 er det vel knapt en best bitter lenger...
 
Hva du gjør med den? Drikker den..
Hehe - jada, akkurat det har jeg aldri vært i tvil om. Kan til og med hende det blir godt?

Prøv en annen gjær neste gang, noe engelsk som ikke gjærer så langt ned. F.eks. WLP002.
Så US-05 er kjent for å gjære langt ned? (Unnskyld hvis dette er et dumt spørsmål - er fortsatt relativt fersk i dette gamet) Ja, jeg ville nok brukt enten S-04 eller kanskje Danstar Nottingham - men nå hadde jeg altså bare US05 liggende, så da ble det slik.

Lurer jo da fortsatt på om det vil gå greit å tilsette litt vann, og i så fall hvor mye, for å nå det planlagte nivået på ca 4,2 % - eller om det vil ødelegge brygget.
 
Utrekninga vert: ( Øl i liter x % alk)/100 % = liter alkohol

For deg: ( 12 x 4,8 )/100 = 0,576 l alkohol

( Ny ølmengd x 4,2 ) /100 = 0,576 l alkohol
Ny ølmengd = ( 0,576 l alkohol x 100 %)/4,2 % alk = 13,71 liter.

Eg trur forøvrig ikkje eg ville gjort det, i tillegg til at alkoholprosenten går ned, vil vel FG gå ned og i tillegg vil smaken bli tynnare. Du kan evt prøvesmake, ta ut ein liten prøve og tynne den ut tilsvarande, og smake igjen. Og velje det som smakar best.
 
@kjetinho:
Mange takk - dette var både utrekningsmåten og rådet eg var ute etter. Dette blir vel allereie i overkant tørt øl - sikkert lite lurt å gjere det tynnare i tillegg, ja. Trur eg let det vere som det er. Får heller leve med at det er sterkare enn eg hadde tenkt. (Det får heller bli eit påskot til desto snarare å brygge noko litt svakt, så eg har litt "lett" å variere med).

...og svaret på "kvifor skjedde dette?" er bruken av US-05, er det så?
 
Er dette ølet basert på ei oppskrift? Det er kanskje lettare å finne årsaken viss du kjem med den.

Kan det evt. vere noko feil i målingane dine? Ser at US-05 oppgir 81 % attenuasjon, medan du har 90%

Apparent_Attenuation_in_% = 100 * (OG – FG)/(OG – 1.0)
 
Nei, ikkje noko ferdig oppskrift. Eg ville lage eit kjapt og enkelt brygg, med DME som base, og spesialmalt som ikkje treng mesking. Noko som kan rørast saman ein tirsdag etter jobb, utan at det blir alt for seint før det er ferdig. Lukkast greit slik sett, det tok litt over to og ein halv time frå eg la i meskeposen med spesialmaltet til eg var ferdig med å riste gjæringsdunken.

"Oppskrifta" var 1300 g lys DME, 100 g mørk krystallmalt 300 EBC og 40 g sjokolademalt 1175. Humling: 20 g Fuggle ved 60 min, 20 g EKG ved 15 min og 20 g Fuggle ved 1 min. Sjekka i BeerCalc at dette skulle gje eit resultat så nokonlunde innanfor dei verdiane eg var ute etter (Justerte vel eit par av mengdene før BeerCalc var fornøyd). 65 min kok, kjøling i oppvaskkum med rennande kaldt vatn og fryseelement og eit par solide isklumpar (vatn frose i melkekartongar). 20 grader etter 35 minutt kjøling. Tømte over i gjæringskar gjennom ein sil, "vispa" nokre minutt med holsleiv, sette på lok og rista nokre minutt. Har stått til gjæring på 16-19 grader (litt variasjonar opp og ned innanfor det spennet). Berekna FG iflg BeerCalc skulle vere 1.010, målte altså 1.004 etter ti dagar.
 
Tilbake
Topp