• Bruk prefiks-funksjonen når du oppretter nye poster i dette forumet.

For salg Beer Brew 30

Willyen

Norbrygg-medlem
Selger våres Beer Brew 30, grunnet oppgradering til en speidel.
Den selges helst i Bergens området, dog kan også bli sendt andre deler av landet. Men da vil frakt komme i tillegg.
BB30 har blitt brukt til 7 brygg.
BB30 selges enten som orginal eller som oppgradert PID kontrolert BB30


Orginal BB30 vil bli solgt med det utstyr den kom med: Pris 3000,-
Oppgradert PID kontrolert BB30 vil bli solgt med en del ekstrautstyr: Pris 5500,-
Se bilde.

Utstyrliste orginal BB30:
Kjøler med gardina koblinger og slanger 1/2"
Digital tempraturmåler
Beer Brew røresleiv

Oppgradert BB30:
Kjøler med gardina koblinger og slanger 1/2"
Digital tempraturmåler
Beer Brew røresleiv
PID kontroll unit
PT 100 element
Motor 12Vdc solar hot water pump
Div. SS316 deler og SS316 ventiler
Nettagregat 220 VAC - 12 VDC (for pumpa)

+Ett ekstra BB30 lokk som har en liten skade.

Video av BB30 brygging med PID og pumpe : http://flic.kr/p/eQtWyS

Er dette av noe interesse  send en PM eller ring 938 24 523 (Etter kl 10:00)
Spør etter Willy

: )

Pris kan diskuteres.

Edit: Er offshore til 08.07.13
 

Vedlegg

  • Orginal BB30+Ekstrautsyr BB30.jpg
    Orginal BB30+Ekstrautsyr BB30.jpg
    356,2 KB · Sett: 2.010
Er det noe interesse for denne?
Kjenner du/dere noen som vil begynne å brygge ?
Da er en BB30 en fin begynnelse.  : )
 
Hei
Jeg har tenkt å komme i gang med brygging og har lurt på å kjøpe en Brattsberg kompakt brygger. Såvidt jeg har forstått er BB30 mye det samme? Jeg kjøper gjerne noe brukt utstyr vis jeg kan spare litt på det.
Jeg har ingen erfaring med brygging, så det hadde vært fint om du kunne forklare meg hva du bruker pid styringen til. Det må må jo være denne som gjør at prisen er høyere enn en ny Brattsberg.
 
Morten e skrev:
Hei
Jeg har tenkt å komme i gang med brygging og har lurt på å kjøpe en Brattsberg kompakt brygger. Såvidt jeg har forstått er BB30 mye det samme? Jeg kjøper gjerne noe brukt utstyr vis jeg kan spare litt på det.
Jeg har ingen erfaring med brygging, så det hadde vært fint om du kunne forklare meg hva du bruker pid styringen til. Det må må jo være denne som gjør at prisen er høyere enn en ny Brattsberg.

PID er en kontroll enhet. Med den kan du still inn ønsket mesketempratur. Så vil BB30 bli regulert ut fra den tempraturen du har satt.
Om du så videoen av BB30 som jeg har lagt ut i annonsen, så ser du hvordan BB30 blir styrt av PID enheten.
Det er både tempraturmåler og ett SSR rele  som er koblet opp mot PID`en.
Om du skjønner hva jeg mener :) 
Men ja Brattberg kompakt brygger er omtrent  lik en BB30 .
 
Jeg er klar over at man styrer temperatur med en PID, men vil det si at du ikke bruker termostaten som er i BB30?
Beklager at jeg må ha dette inn med teskje, men jeg er som sagt helt nybegynner på dette området
 
Morten e skrev:
Jeg er klar over at man styrer temperatur med en PID, men vil det si at du ikke bruker termostaten som er i BB30?
Beklager at jeg må ha dette inn med teskje, men jeg er som sagt helt nybegynner på dette området

Termostaten på BB30 blir ikke brukt.  En setter tempraturen på selve BB30 på fult, så blir BB30 styrt av PID kontroll enheten. 
Eneste du bruker selve BB30 til er koking. For en kobler i fra PID enheten og lar BB30 stå på fult med begge elemente på. Og når det koker slår man av 1000 w elementet, og lar det koke med 1500w elementet.  :)

Ikke noe problem, skal prøve å gjøre meg forstått. :)
 
Tilbake
Topp