Foredrags-/kursholdere?

Jeg har fått i oppdrag fra mitt lokale bygdeutviklingslag å skaffe foredrags-/kursholder til et nybegynnerkurs i ølbrygging for bygdefolket. Er det noen som kan anbefale noen i Sogn og Fjordane, evt noen som er villige til å reise?
Dere som har arrangert noe lignende tidligere, hvordan har dere løst det med tanke på innhold, antall deltakere, pris? Er det noen erfaringer dere har jeg bør ta i betraktning?

Jeg setter stor pris på alle innspill ☺️
 
Om det ikke er et eget fylkeslag ville jeg kontaktet styret i nabofylket så kan muligens hjelpe.

Sent fra min SM-A530F via Tapatalk
 
Dere som har arrangert noe lignende tidligere, hvordan har dere løst det med tanke på innhold, antall deltakere, pris? Er det noen erfaringer dere har jeg bør ta i betraktning?

Jeg har holdt flere nybegynnerkurs og bruker som regel en kveld på å snakke gjennom prosessen, samtidig som vi gjennomfører et enkelt brew in bag-brygg.

Begynner med litt generelt om hva øl er, før vi starter mesken. Så kan mesken stå og kos seg mens jeg snakker om temperatur og maltsammensetning. Så får alle smake på mesken om merke at den er søt. Passelig pause før kok og humletilsetning. God tid til å sende rundt humle og snakke om den mens det koker.

Så tar jeg en kveld til, der vi gjør seriøs brygging og alle får se teorien omskapt til praksis.
 
Jeg har holdt flere nybegynnerkurs og bruker som regel en kveld på å snakke gjennom prosessen, samtidig som vi gjennomfører et enkelt brew in bag-brygg.

Begynner med litt generelt om hva øl er, før vi starter mesken. Så kan mesken stå og kos seg mens jeg snakker om temperatur og maltsammensetning. Så får alle smake på mesken om merke at den er søt. Passelig pause før kok og humletilsetning. God tid til å sende rundt humle og snakke om den mens det koker.

Så tar jeg en kveld til, der vi gjør seriøs brygging og alle får se teorien omskapt til praksis.

Dette høres ut som noe av det gjengen i bygdeutvikling tenkte på. Hva tar du for et slikt kurs? Hvor mange deltakere kan være med? Hva bør vi som arrangører ordne av utstyr/lokale/div? Hvordan er det for deg med reise til Sogn og Fjordane?

Mange spørsmål her. Bare send meg en direkte melding for de litt mer spesifikke svarene hvis du vil.
 
Tilbake
Topp