Forhandlere som sender gjær i brev?

beefeater

Norbrygg-medlem
Hei!
Bryggselv har blitt store og er ikke det de engang var når det gjelder kjapp ekspedering.
I starten kunne man bestille et rør gjær en formiddag og ha det i postkassen neste dag. Nå tilbyr de bare dyrere og tregere forsendingsalternativer.

Er det noen av de andre forhandlerne i landet som tilbyr å sende små ordre som f.eks gjær som brevpost?
 
Ikke her i landet, men nesten: http://shop.humle.se/ er erfaringsmessig svært kjappe. Kommer litt an på posten, men jeg har opplevd å få forsendelse i postkassen dagen etter jeg har bestilt. Det skjedde bl.a. sist/nå nylig; tre poster tørrgjær og en 100g pose humle, som var fremme dagen etter.
 
Takker!
Handlet litt fra Humle.se for mange år siden men det var pga at de da hadde bedre utvalg enn noen i Norge. Den gang var det litt knotete med forhåndsbetaling via bankgiro men god og kjapp service, ja! Da forsøker jeg meg der neste gang :)
 
Nå kan du betale både med PayPal eller Klarna, om du vil. Generelt bra utvalg, og kjapp levering. Handler der jevnt og trutt.
 
Har flere ganger fått fra Petit Agentur dagen etter bestilling, senest to dager etter. Men må sies at jeg ikke har bestilt der ofte så kan jo ha vært ekstra heldig.
 
La inn en testbestilling på en pakke gjær hos Petit nå og ja, brevpost var et alternativ :)
Så da er det fortsatt håp!
Går bare rundt og irriterer meg over at pakken med to rør gjær ikke nådde frem før langhelga.. Men plan B er iverksatt så brygging blir det likevel :)
 
Hadde du lagt hvor du bor i profilen, kunne du kanskje fått hjelp av bryggere i nærheten
 
Har gode erfaringer med brevpost fra petit på fersk gjær. Har jeg det travelt så bestiller jeg gjerne fra de.

Easybrew
 
Tilbake
Topp