Forlenget gjæring - skadelig?

Brygger en Kölsch med Mangrove Jacks "M54 Calefornian lager" gjær. OG 1050 forventet FG 1015. Drar på 3 ukers ferie i morgen - og den vil bli stående v 19 grader i disse tre ukene. Kan så lang periode i gjæringsskapet lage problemer?
 
Har du mulighet kan du jo cold-crashe den etter 2 uker :)

Familiemedlem/nabo kan stikke innom og sette termostaten i gjæringsskapet f.eks ^^.
 
Eller bare la den modnes litt til på karet og slippe at naboen har mistet nøkkelen og knekker ei rute for å så sette termostaten totalt feil :)
 
Eller bare la den modnes litt til på karet og slippe at naboen har mistet nøkkelen og knekker ei rute for å så sette termostaten totalt feil :)

Venner og familie har ofte inntrykk av at ting er mer prekært enn det egentlig er
så hvis du vil slippe tidlig fra familetilkomster så er det bare å hinte om at du må hjem for å tørrhumle
 
Jeg har hatt litt trøbbel med å nå beregnet FG med Mangrove Jack's M54. Jeg tror jeg ville satset på at å vente tre uker på denne er uproblematisk.

Fint om du poster resultatet her. Jeg liker ideen bak dette gjærproduktet, men tror det kan være en gjær som krever litt for å trives.
 
Tilbake
Topp