Forskudd på Speidel hos Petit Agentur?

Noen bekjente skal "investere" i en Speidel. Ola hos Petit krever 6500,- på konto før han bestiller fra Tyskland. Er dette vanlig, og er ikke dette funky opplegg fra en forhandler som har vært så lenge i bransjen? Har det noe med direkteleveranse å gjøre?
 
Antar det da er en 50l
Betalte selv forskudd for min 20l, men mener det var mindre.


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Jeg betalte 9000,- i forskudd på 50-literen.
Riktig nok startkitet med ekstra tilbehør.

Hadde det ikke vært for alle de gode referansene her på forumet hadde jeg nok vært skeptisk.

Resten kom på faktura.
 
Ok, men da må jeg si at det høres greit ut. De skal kjøpe starterkitet - derav mulig årsak til det noe høyere forskuddet. Det blir nok bestilling.
 
Jeg ville heller sagt at man betaler deler på etterskudd. Ved netthandel er jo det normale at man betaler ved bestilling, selv om det jo er litt,spesielt med ei vare som har lang leveringstid.
 
gustavf skrev:
Jeg ville heller sagt at man betaler deler på etterskudd. Ved netthandel er jo det normale at man betaler ved bestilling, selv om det jo er litt,spesielt med ei vare som har lang leveringstid.
[/quot
gustavf skrev:
Jeg ville heller sagt at man betaler deler på etterskudd. Ved netthandel er jo det normale at man betaler ved bestilling, selv om det jo er litt,spesielt med ei vare som har lang leveringstid.
Leveringstiden er ikke spesiell i forhold til mange andre. kjøper du på nett f.eks fra komplettdotno, sendes varer fra sentrallager i Danmark hvis jeg ikke ter fulstendig feil. Mange som benytter samme policy på dette. med bryggeutstyr blir spedisjonen litt forskjellig fordi det som oftest er snakk om store volum.
Jeg ser ingen problemer med det.
Jeg fikk min koniske fra United states of USA ;) på 8 dager, men det var vel mye å håpe på... avsender estimerte 2-3 uker......
Jeg har kun kjøpt småting fra petitt, men krevde også da forhåndsbetaling. helt ok.. jeg kjøper mye på ebay, og forhåndsbetaler også da alt med paypal. ser fortsatt ikke problemet.....



edit... feil på quoten, men håper dere overlever :) happy--- eller skål ;)
 
magne1972 skrev:
Leveringstiden er ikke spesiell i forhold til mange andre. kjøper du på nett f.eks fra komplettdotno, sendes varer fra sentrallager i Danmark hvis jeg ikke ter fulstendig feil.

Tror faktisk Komplett sender fra Sandefjord og uansett så holder de det de lover i reklamen - de er jækla raske - men andre tar seg gjerne god tid - bedre enn de lover.
 
magne1972 skrev:
Leveringstiden er ikke spesiell i forhold til mange andre. kjøper du på nett f.eks fra komplettdotno,

Det er veldig uvanlig at norske nettbutikker har leveringstid på flere uker. Det normale er noen dager, og i Komplett sitt tilfelle nede i noen timer til en del byer.
 
Det er vel strengt tatt litt urettvist å samanlikna komplett.no med norske bryggebutikkar med nettbutikk…

Komplett har ei årleg omsetning på over 4 milliardar kroner, 336 ansatte, dei har fullautomatisk robotstyrt anlegg for å plukka varer,  eit komplekst logistikksystem som kommuniserar man mange aktørar med like komplekse logistikksystem - system som truleg har kosta dei mange hundre millionar kroner. 

Dei største norske bryggebutikkane har 5 til 7 millionar i omsetning, 1,5 til 5 tilsette.    Dei har neppe SAP/R3 for å styra logistikken  - det har dei heller ikkje råd til.
 
Jeg beklager den samenligningen, og håper de fleste skjønte poenget...
Jeg bestiller fra Oregon USA, 8 dager.
Jeg bestiller fra kina.... 3 uker,
Jeg bestiller fra oslo..3 dager
Uansett.... Ser ikke problemet, og at bestillinger gjøres ett sted, og sendes fra et annet er dageligdags....
Katla skjønner nok det, og vet nok også problemet som han godt beskriver.
Uansett... Beklager den.....
 
Det jeg syns er rart at han ikke har noen 20litere på lager når han selger så mye av de. Det ville jeg ha gjort. Raskere levering og mer happy kunder. Ville også hatt en 50 liter på lager. De større som bestillings vare.
 
Rutof skrev:
Det jeg syns er rart at han ikke har noen 20litere på lager når han selger så mye av de. Det ville jeg ha gjort. Raskere levering og mer happy kunder. Ville også hatt en 50 liter på lager. De større som bestillings vare.

Å ha disse på lager vil medføre to fraktstrekninger og dermed høyere pris, i tillegg til mer bundet kapital for Petit som også skal forrentes.
Med lager kommer også behov for mer plass og arbeid.
Rett fra leverandør er en god metode for å holde kostnadene nede.
 
Tilbake
Topp