Forslag til fellesbrygging

Hvis vi får til neste møte i slutten av august/begynnelsen av september er vel det kanskje riktig tid til å begynne å tenke på en juleøl som kan stå noen måneder før den skal konsumeres? Eller er det litt tidlig ennå? Ellers er jeg med på alt jeg, selv om jeg kanskje kan spare meg for de aller mørkeste sortene ennå.
 
Eirik Indregård skrev:
Hvis vi får til neste møte i slutten av august/begynnelsen av september er vel det kanskje riktig tid til å begynne å tenke på en juleøl som kan stå noen måneder før den skal konsumeres? Eller er det litt tidlig ennå?

Det har vel mere vert på tide å brygge juleøl en stund nå.
Det bekymrer ihvertfall meg at jeg ikke har fått det unnagjort.
 
Eirik Indregård skrev:
Hvis vi får til neste møte i slutten av august/begynnelsen av september er vel det kanskje riktig tid til å begynne å tenke på en juleøl som kan stå noen måneder før den skal konsumeres? Eller er det litt tidlig ennå? Ellers er jeg med på alt jeg, selv om jeg kanskje kan spare meg for de aller mørkeste sortene ennå.
Kansje ingen dårlig ide det Eirk. Hva tenker resten?
 
Hva med en diger dunk, som vi fordeler, og så tester med forskjellige gjærsorter? Kunne jo være spennende, i hvert fall for oss ferske, å lære litt om gjærens betydning.
 
En diger dunk hadde vært spennende, men det er vel få av oss som har noe størrelse på på bryggeutstyret.

Mr speidel fikser ikke mye mer enn 20 liter i slengen.
 
Det er prat om å brygge hjemme hos Albech. Han har kapasitet til litt større batcher.. tror jeg  :jaha:

Noen forslag til brygge dato? Albech?
 
Da har jeg og Albech pratet litt, og 1 uka i september passer fint. Han nevnte å brygge en juleøl som vi kunne drikke ved et "julemøte" for nrbl senere. Noen invendinger? Setter opp et doodle skjema senere idag. Dette blir bra!
 
Steike heller da, er i Edinburg 1. sept. Tydelig at jeg skal få en trang start i bryggelauget altså.
 
Det var da som bare... blir vist en trang start på meg også, jobber lenge de tre dagene. Har fri 7 , 8 og 9.
 
Ok gutta, da er det onsdag som ser best ut for alle, så da blir det onsdag.  :)
Da trenger vi bare en oppskrift, og råvarer. Jeg kan sikkert skaffe noe, og har sikkert noe hjemme.
Oppskrift? Gutta fra Nittedal, vi får forsøke med et møte om ikke så alt for lenge.  :biersmile:
Jeg flytter til Rotnes snart, og håper jeg kan holde et møte der. Må bare rive og pusse opp endel  :bank2:
Vi trenger en oppskrift!! Noen forslag?
 
Vi kan starte med å bestemme om det skal være en lager eller en ale. Skal vi brygge en lager må vi svinge oss i morgen og lage en eller flere startere , jeg kan ta meg av det.
 
BjarneHB skrev:
Vi kan starte med å bestemme om det skal være en lager eller en ale. Skal vi brygge en lager må vi svinge oss i morgen og lage en eller flere startere , jeg kan ta meg av det.
Vet du nesten bannlyser ale gjær:p men vil en jule lager være klar til jul? vet vi allerede er seint ute, men en lager hadde vel vært foretrukket?
 
Tilbake
Topp