Forslag til regler for andeler i bryggeriet

Et innspill utenfra.
Hva med et punkt om eventuelle inntekter og fordeling av disse?
Tenker da på utleie av utstyr og lokaler, men først og fremst eventuell kursvirksomhet formidlet gjennom lauget.
 
inntekter går inn i lauget for utbedringer/reperasjoner/nyanskaffelser.

Edit: Dette er min mening, og ikke nødvendigvis det som ordinært generalforsamling avgjør
 
Men om en enkeltperssn ender opp med å stadig drive kurs, skal da alle inntekter fortsatt gå til fellesskapet?
Og hva om en av medlemmene begynner å kjøre "private" kurs etter å ha brukt navnet til å hente inn kunder?

Jeg er litt djevelens advokat her, men det dreier seg om en avtale som skal vare en del år og mye kan skje.
 
StoreMy skrev:
Men om en enkeltperssn ender opp med å stadig drive kurs, skal da alle inntekter fortsatt gå til fellesskapet?

De som holder kurs gjør det frivillig. Melder Norbrygg seg inn i et studieforbund, så kan det kanskje være naturlig å betale den normale kompensasjonen derifra. Husk at det allerede før bryggerier er ferdig, er lagt ned flere hundre ubetalte dugnadstimer.

Og hva om en av medlemmene begynner å kjøre "private" kurs etter å ha brukt navnet til å hente inn kunder?

Jeg er litt djevelens advokat her, men det dreier seg om en avtale som skal vare en del år og mye kan skje.

Vi kan ikke detaljregulere alt og noe normal folkeskikk må vi kunne forvente at folk har. De som ikke vil satse 1500 kr, og en medlemskontingent, uten å tåle litt usikkerhet om hvordan bryggerlauget kommer til å fungere, bør nok se seg om etter andre løsninger.
 
Tilbake
Topp