Fryseboks

har ikke informasjon om selve fryseren, men hvis du skall utføre CC i denne så blir det litt tungvindt att være nødt til att løfte bøtta opp før att sen tappe. jeg hadde heller brukt en fryser/kjøleskap med dør i fronten, før enklere bruk helt enkelt.
 
Hei!
Vurderer å kjøpe meg et kjøleskap/fryseboks som gjæringskammer. Tror dere denne vil være stor nok til et 23 L brygg? Plastbøtte.

https://www.elkjop.no/product/hvitevarer/fryser/M98CFW18E/matsui-fryser-m98cfw18e

Noen som evt. har denne og kan snakke av erfaring?
Husker ikke om det er samme merke som jeg har, men på min så må jeg bruke en blow-off tube istedenfor gjærlås, siden gjærlåsen bygger akkurat litt for mye til at jeg får igjen lokket. Til info så kan jeg nevne at jeg bruker gjæringskarene til Europris.
Mulig at de som selges på f.eks Ølbrygging eller Bryggselv er anderledes i utførelsen.
Tror du må ta med deg en tommestokk og måle høyden inni for å få svar på dette.
 
Husker ikke om det er samme merke som jeg har, men på min så må jeg bruke en blow-off tube istedenfor gjærlås, siden gjærlåsen bygger akkurat litt for mye til at jeg får igjen lokket. Til info så kan jeg nevne at jeg bruker gjæringskarene til Europris.
Mulig at de som selges på f.eks Ølbrygging eller Bryggselv er anderledes i utførelsen.
Tror du må ta med deg en tommestokk og måle høyden inni for å få svar på dette.
Mener de fra Europris er litt høyere.
Gjæringskarene fra Ølbrygging er 37-37,5cm høye uten gjærlås..
 
Det er også mulig å varme opp S-gjærlåsene slik at man kan bøye de så de ikke stikker rett opp, og da blir for høye.
 
Tilbake
Topp