Miguel skrev:Jeg ser det er mange som foreslår frysere vs kjøleskap? Hvorfor?
Jeg trenger noe til gjæring av både ales og lagere samt generell lagring av øl.
ole84 skrev:antar at det er greit med et kjøleskap, har selv planer om å prøve med en termostat som bryter strømmen til kjøleskap for å gjære lagerøl i.
noen som har prøvd det?
ser at flere bryggebutikker selger termostat for å sette i stikkontakten med 2m føler for å ha i kjøleskap, tror det er ca 700kr for den.
Jeg mixer vel noe av en termostat jeg har liggende selv.
Øldal skrev:Lagrer i fryser p.g.a mine brygg lagres på tempraturer rundt 0-2 grader.
Gjærer i kjøleskap med stc-1000 og 9 meter frost-vakt kabel.
Miguel skrev:Øldal skrev:Lagrer i fryser p.g.a mine brygg lagres på tempraturer rundt 0-2 grader.
Gjærer i kjøleskap med stc-1000 og 9 meter frost-vakt kabel.
Men dette er vel ikke noe problem i et kjøleskap heller? 0-2 grader er vel overkommelig for de fleste skap vel?
Sent from my GT-I9300 using Tapatalk
ole84 skrev:edit: ser at det står with sensor, så også video på youtube, har aly klart untatt at jeg ikke vil lodde 230v koblinger...
Miguel skrev:Du trenger egentlig ikke lodde. Får tak i ting du fester lederne i med skrue. Men hvis du ikke er komfortabel med 230 så er det like greit å avstå.
ole84 skrev:Miguel skrev:Du trenger egentlig ikke lodde. Får tak i ting du fester lederne i med skrue. Men hvis du ikke er komfortabel med 230 så er det like greit å avstå.
da er den bestillt.
jobber til daglig med alt fra 230V til 132KV, så det skulle ikke være noe problem ;D
bulleland skrev:Miguel skrev:Jeg ser det er mange som foreslår frysere vs kjøleskap? Hvorfor?
Jeg trenger noe til gjæring av både ales og lagere samt generell lagring av øl.
Det er vel bare smak og behag.
Jeg bruker fryser, og får plass til 2 stk 60-liters Speidel gjæringsdunker. Dette hadde jeg ikke fått plass til i et kjøleskap.