FTSs til Chronical fra SS Brew Tech

Er det noen som har eller har erfaringer med denne tempraturkontrollen til SS Brewtech ?

http://www.ssbrewtech.com/collections/ftss/products/ftss-temperature-control-for-chronical-7-gallon

Jeg har kjøpt denne og brukt den på et brygg, i tillegg til å testkjøre det med vann. Det trengs overraskende mye is for å kjøle ned vørteren, så du trenger en god fryser eller snø ute. Jeg endte faktisk opp med å bruke den med å sette gjæringskaret ut i høstværet og bruke varmt vann for å varme vørteren.

Virker som en grei løsning, men ikke helt overbevist om at det er ei god erstatning for et kjøleskap.
 
Jeg bruker den på en batch til nå. Har rimelig i utgangspunktet god kontroll på gjæringstemperaturen, som skal være en grad høyere enn romtemperaturen, men bruker FTSs til å sørge for at den ikke går for høyt. Samtidig har vinteren gjort det enkelt å skaffe nok is. Brukt slik ser den ut til å fungere rimelig bra.
 
Har bestilt en slik. Har også skaffet meg ett kjøleskap som jeg skal lage ett lite hull i. Tengte å sette en kjøleboks med vann i denne( vannet vil da ha samme temp som i kjøleskapet)(2-4 gr) å legge pumpe for "isvann" i kjøleboksen. Håper det vil funke
 
Har bestilt en slik. Har også skaffet meg ett kjøleskap som jeg skal lage ett lite hull i. Tengte å sette en kjøleboks med vann i denne( vannet vil da ha samme temp som i kjøleskapet)(2-4 gr) å legge pumpe for "isvann" i kjøleboksen. Håper det vil funke

Hvordan ble denne løsningen? Skal bestille med slik jeg også nå og planlegger å bruke kjøleskapet. Fungerer ikke det så blir det glykol og fryseren. Greit å vite hvor jeg skal bore hullet :)
 
Tilbake
Topp