GF appen

Noen som har erfaringer med denne? Testet den ut ved våres første brygg sist mandag. Grei og bruke med en del humle/kønn profiler og oppskrifter allerede lagt inn. Fant ut at det kan være greit og legge inn oppskriften FØR man står der og skal starte bryggingen :) Ellers så syns jeg det fungerte greit med hele programmet som pep og holdt prosessen gående men jeg trodde faktisk kontrollenheten på selve GFen skulle gi lyd.
Mener og huske at vannmengden fra starten av, i appen, var mindre enn det som sto i Belgisk Wit oppskriften fra bryggselv så jeg vet ikke om vi gjorde noe feil der men etter skylling og alt var ferdig havnet vi på rundt 25L og ganske spot on på OG. Satser på og ha litt bedre tid neste gang jeg skal legge inn oppskriften.
Nå står det at det er 9 dager igjen på gjæring
 
Merk at GF appen ser ut til å av "sikkerhetshensyn" ha en begrensning på at kokevolum ikke skal overstige ca 30l, så hvis du skal brygge 25l og koke 90 min så beregner den for lite skyllevann. Jeg legger derfor inn oppskrift i både app og i Beersmith for å få beregnet riktig mengde skyllevann og samtidig få tidsvarsler fra app.


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Har Quick Profile muligheten forsvunnet fra GF Connect appen?
Jeg bruker stort sett kun denne, men kan ikke finne den nå. Det ser ut til å være kommet en oppdatering siden sist jeg brygget.
 
Tilbake
Topp