GF Connect - Varmeelement havari etter kun 1 år?

ADale

Norbrygg-medlem
Jeg kvittet meg med BB60 pga dette. Nå ser det jammen ut som jeg er rammet igjen. D jeg skulle brygge i dag, varmet den opp til 17-18 grader fra springvann, men forble der. Trodde først det skyldest utendørs kraftig skjøteledning på snelle, og jeg koblet den så rett i stikkontakten som vanlig med samme resultat. Dette vr veldig ergelig da jeg endelig hadde fått fermenteren og hadde tenkt å brygg elitt i sommerferien min.

Kontrollbiksen funker helt fint både med og uten bluetooth. Det er ingen bobler å se fra bunnen der varmeelementet sitter. Kan det være noe som er løst som jeg selv kan fikse?
 
Nei...Fant dette også ut rett etter jeg postet. Satser på at det er det, ja :) MEn merkelig at det skjedde, for jeg har ikke tørrkokt, verken nå eller sist.
 
Jeg har ikke skjønt helt hva som løser den ut. På 8 GF-brygg har den løst ut under mesking en gang. Mulig jeg hadde fått litt brenning i bunnen.
 
En del mener du kan få løst ut sikring hvis du ikke får nok lufting under eller den står på noe som isolerer godt, så varmen ikke går bort. Aldri opplevd det selv faktisk. Bank i bordet.. :eek:)
 
Tilbake
Topp