• Bruk prefiks-funksjonen når du oppretter nye poster i dette forumet.

Gies bort: kjøleskap med STC1000. Noe brannskadet, men virker.

Jeg hadde et skikkelig uhell her i dag. Jeg hadde vært litt skjødesløs med monteringen av varme-elementet i kjøleskapet, og det endte med å dette ned i bunnen av skapet og brant et stort søkk inn i isolasjonen.

Det lukter ganske mye, og jeg kan ikke ha skapet i stua lenger.
Skapet fungerer fremdeles, og det bør gå helt fint om du gjærer i en garasje eller bod utendørs. Kjøleslapet er ellers pent og helt, og STC1000 er felt inn i karmen over døren. Temperaturføleren henger fritt i skapet, så den kan lett festes på gjæringskaret, og det henger også strøm til varme-element innenfra, så du slipper å ha ledninger gjennom dørsprekken.

Skapet befinner seg sentralt i Oslo, og gies bort mot henting.

Går på dynga med mindre noen melder sin interesse snarest...
 
skapet er uten frysedel, og høyt nok til at du med litt velvilje får plass til en 60L labb-dunk nederst, og et 30L europris-kar oppå, og fremdeles kan ha øverste hylle stående i. Jeg har noen ganger gjort dette for cold crash, og samtidig brukt øverste hylle til mat og drikke. Skapet er stillegående til å være et kompressor-skap
 
brukbar høyde innvendig er 1.15 meter. Det er målt fra avsatsen som kompressoren bor i og opp til "taket".

Det er bygget en avsats i solid tre for å få en gjevn flate å sette gjæringskaret på.

Må hentes snarest. Med mindre noen sier at de skal ha det i løpet av kvelden/i morgen tidlig, forsvinner det i morgen formiddag.
 
Tilbake
Topp