Skal ta en tur på Biltema og sjekke!
Det er den fylleren det linkes til, ja. Skulle endelig gyve løs og fylle noen kasser her, da jeg først oppdaget at det kom rust og irr ut av ventilen, som viste seg å være fjæra her også. MoreBeer Support er alltid (for det har blitt noen henvendelser de siste par årene) raske og hyggelige til å svare. Denne gangen tipset de meg om å gni inn ventilen i ufortynnet Star San, la den være noen minutter, og vaske det av. Det har jeg gjort, og skrubbet det jeg fikk til med børste, q-tips og mikrofiberklub, uten at jeg kom i mål.
Senere oppdaget jeg at det var ørsmå rester av (syrnet) øl inne i slangen, som jeg hadde skyllet godt i Star San etter bruk sist, muligens også lut først.
Selv om jeg kommer til å prøve å rengjøre den med lut, og desinfisere med Star San, hadde det vært veldig greit å bare bytte ut røret med ny slange når uhellet først er ute.
Synes ikke hastigheten er noe å si på, men har til nå hatt mer problemer enn glede av fylleren. Startet opp med at kuleventilen var lekk på gassiden.., noe jeg måtte diskutere litt (og prøve meg frem underveis i korrespondansen, de øyeblikkene jeg hadde tid), før jeg fikk ny. Får blåse støv av BeerGun hvis det ikke løser seg snart.
magnumhansen: Hvilken luftdreven korker har du?