Gjær fra E-bay

Såvidt jeg vet er crossmyloof gjær fra samme masseprodusent som produserer for MJ bl.a. (Imake som eier MJ kjøpte opp SPL-International, de lager masse gjær for hvermansen) Altså ganske "generisk" (OEM). Forskjellen er navnene da dette da vil være rebranded gjær.
 
Sist redigert:
Akkurat, da er det godt det ikke kostet mer enn en drøy hundrelapp for seks pakker. Har ikke de helt store forventningene i utgangspunktet, og ikke større nå i alle fall.


Sent fra Tapatalk
 
Crossmyloof har nå fått inn en gjør som skal være av bedre kvalitet. Denne bærer navnet "Beirm". Litt dyrere, men fremdeles veldig rimelig.
Lenke: https://www.crossmyloofbrew.co.uk/yeast-specs

Er lite info "der ute", men litt her: New crossmyloof 'Haze' yeast.

Noen som har testet?
Kentucky ga fusel på 16° i en kølsch (pleier brygge denne med US-05 uten usmaker), Belgisk ga fusel på 22° (pleier brygge denne med WB-06 uten usmaker), prøver meg nå på en APA med PiA. Det som går igjen, både på andre forum og hær hos meg er at man må gjære på nederste sjiktet av anbefalt temperatur, gjæra er hissig og fit for fight, som regel i full sving bare et par timer etter pitch.

Jeg har enda igjen å prøve Five, Kölsch, Real Ale, Pale Ale, og Høg NORSK gjæra til CML, men desverre, for de er kule folk med kule priser, så er jeg ikke videre imponert.
 
Blandet erfaring her og. Kristalweisen gjæren synes jeg er super. Jeg har prøvd de fleste av den opprinnelige typen, men det har liksom ikke stemt helt. Jeg er på Finn Berger nivå når det gjelder aversjon i mot fusel, men har ikke opplevd dette. Jeg har og kjøpt en del humle til greie priser. Den virket fersk og fin.


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Men drit i å kjøpe gjær fra Ebay. Det kan umulig være noe bra. Som å kjøpee et hus usett på finn, eller ebay.
 
Man kan kjøpe rett fra Crossmyloof. Tror det er billigere.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Jeg kjøpte derfra, vet ikke hva prisen er på ebay, men jeg betalte 189,- inklusive frakt for 10 pakker valgfri gjær. Som var grunnen til at jeg ville prøve gjæra demmes, sånn i tilfelle den var grei så tenkte jeg handle opp et lite lager før 350 grensa forsvinner, om jeg finner en gjær jeg er fornøyd med gjenstår å se.
 
Tilbake
Topp