Gjæring under trykk - sikteglass

Har en 60L conical som Rutof solgte her en gang i tiden, nå prøver jeg å gjære med trykk for første gang.

Har noen en anelse om dette sikteglasset vil tåle 1 bars trykk (15 psi):

https://www.ebay.com/itm/1-5-Flow-S...718757?hash=item361a6f0a65:g:ttcAAOSwceNZQPn3

Sikteglasset er montert nederst i conicalen etter et 90 graders bend. Skulle hatt et kjapt svar her så jeg slipper å tørke opp 30 liter vørter :)

Feature:
- Body material: Stainless Steel 304
- Sight Glass Window material: borosilicate glass
- Sight Glass Flow Indicators provides a full 360° to observe fluid flow in any direction.
- The Sight Glass Flow Indicator is ideal for application where the use of glass is permittable.
- The Sight Glass Flow Indicators are ideal for high purity applications!
- Max. Temperature: -10 - 120 ℃

- Max Pressure: PN1.0

Håper på
 
Det står PN1.0, den er for meg ukjent men det må bety 1 bar. PN10 er 10 og PN16 er 16 osv.

Har du regulator og manometer kan du teste med luft først, jeg ville lagt på en sikkerhetsfaktor men ikke gå for langt, det blir fort krefter med store arealer og litt trykk....
 
trykktesting med gass er risky, det blir big bang om det smeller. Det er bedre om du fyller tank og system med vann mest mulig og så trykker opp med CO2. Bruk lang slange fra flaska, hold god avstand og bruk verneutstyr.
 
Den er allerede under gjæring og har stått på 0,1 bar siden i går.

Strammet til litt i sted og når jeg sjekket var den plutselig på 0,8 bar. Løsnet litt på spunding-ventilen og lar den stå på 0,7 bar så slipper jeg forhåpentligvis en stor opprydning :)
 
trykktesting med gass er risky, det blir big bang om det smeller. Det er bedre om du fyller tank og system med vann mest mulig og så trykker opp med CO2. Bruk lang slange fra flaska, hold god avstand og bruk verneutstyr.
Joda, minimér volumet med vann og bruk en vanlig sykkelpumpe med manometer så er det lett å se når man nærmer seg grensene.
 
Tilbake
Topp