wlp1000 inneholder også sink. Sikkert samme greia bare de er i kapselform. Selv bruker jeg WLN1000 og er fornøyd med det. Du trenger bare å bruke en av delene. WLN1000 har en fordel da du kan bruke en mindre mengde til f.eks startere.
Noen som har efaring med de i kapselform? Jeg tolket anvisningen på pakningen slik at man slenger de "hele" i den kokende vørteren. Etter å ha kokt med en stund hadde kapselen fortsatt ikke smeltet...
Kapselen er i to deler som kan dras fra hverandre. Da kan du drysse innholdet direkte i vørteren.
Og nei, du trenger ikke begge typer gjærnæring. Strengt tatt vil du vanligvis klare deg uten. Men såvidt jeg har forstått er det ikke samme stoffet, så for min del pleier jeg å veksle, og bruke den ene i gjærstarter og den andre i vørter.
Dette nettstedet bruker informasjonskapsler (cookies) for å tilpasse innholdet, skreddersy din opplevelse og holde deg innlogget dersom du registrerer deg.
Ved å fortsette og bruke dette nettstedet, samtykker du i bruken av informasjonskapsler.