Flott! Det jeg kom frem til selv også, men greit med en dobbeltsjekk. Har jeg tastet alt riktig?
Flott! Det jeg kom frem til selv også, men greit med en dobbeltsjekk. Har jeg tastet alt riktig?
Nå har den stått på i 16 timer, burde det ikke oppstått noen gjærklumper eller lignende i starteren?
Jeg frykter at gjæren muligens var død når den ble tilsatt. Den var litt brunere enn normalt i fargen, samt at den muligens kan ha frøset litt i kjøleskapet, som har vært litt ustabilt i tempen.
Ok, blir bare litt stresset med tanke på at gjærstammen var litt mørkere enn normalt og at den muligens har frosset i perioder ved lagring i kjøleskap (mest sannsynlig). I tilleg har jeg tidligere erfart at gjæren flokkulerer(?) i starteren.Ser bra ut. Bare hold den der.
Ok, blir bare litt stresset med tanke på at gjærstammen var litt mørkere enn normalt og at den muligens har frosset i perioder ved lagring i kjøleskap (mest sannsynlig). I tilleg har jeg tidligere erfart at gjæren flokkulerer(?) i starteren.
Ok, men skal den bli litt lysere i fargen da? Eller for å spør på en annen måte; er det noen måte å se at gjæren formerer seg?400 skal ikke flokkkulere.
Ok, men skal den bli litt lysere i fargen da? Eller for å spør på en annen måte; er det noen måte å se at gjæren formerer seg?
Etter 24 timer ser den slik ut.Bobler som stiger opp etter at røreren er skrudd av er tegn på aktivitet og den skal bli lysere ja.
Etter å stått noen timer i kjøleskap ser den slik ut.Etter 24 timer ser den slik ut.