gjenger innside tappekran BB60

Hei,

Jeg skal koble til et bazooka-filter på en BB60. Noen som vet hvilke gjenger det er på innsiden av krana og bazooka-filteret?
 
Hei, jeg har allerede bazookafilteret men må ha en overgang med 1/2" innvendige gjenger. Hvem har dette?
 
Org kranen har noe bsp gjenger med merkelig stigning, så ikke lett å finne noe som går rett på som kan erstatte mutteren.

Ser ikke poeng med bazooka på den da du har mulighet å la silbunnen ligge igjen ved kok om det er humlerester en vil begrense...
 
Så man
Org kranen har noe bsp gjenger med merkelig stigning, så ikke lett å finne noe som går rett på som kan erstatte mutteren.

Ser ikke poeng med bazooka på den da du har mulighet å la silbunnen ligge igjen ved kok om det er humlerester en vil begrense...

Så man kan bruke silbunnen som et filter? Vi bruker BB60 med silekar.
 
Bazookafilteret vil vel uansett gå tett ganske raskt når det gjelder humle grums..
La silbunnen stå i under kok,mye av humla vil legge seg på den..
Prøvde å bruke silkaret som humlefilter,men det var helt tett når det ble løftet opp etter kjøling så det funket ikke bra..
Når vørter nivået når silbunnen under tapping vil noe humle følge med ned under den rundt kanten..legg inn en pause i tappingen her..
 
siden det er 1/2" så går både bsp og npt om hverandre. så x-over er ikke nødvendig på denne dimensjonen.
 
siden det er 1/2" så går både bsp og npt om hverandre. så x-over er ikke nødvendig på denne dimensjonen.

Njet, bsp male går ikke i npt. Som eg og har nevnt over har denne kranen noe grovere stigning enn std bsp. Den går 1/4 turn inn i en 1/2" NPT ferrule så er det stopp. Skal man få noe klem på o-ringen må denne bunnes helt for å bli tett.

Men det kan gå med en bsp ferrule og npt male i bazooka enden, evt som nevnt sette rett på krane med ny klemme.

DSC_0782.JPG
 
Njet, bsp male går ikke i npt. Som eg og har nevnt over har denne kranen noe grovere stigning enn std bsp. Den går 1/4 turn inn i en 1/2" NPT ferrule så er det stopp. Skal man få noe klem på o-ringen må denne bunnes helt for å bli tett.

Men det kan gå med en bsp ferrule og npt male i bazooka enden, evt som nevnt sette rett på krane med ny klemme.

Vis vedlegget 25624
Hvor kan jeg finne denne overgangen? Jeg bor i Oslo
 
Ta med krane til en bryggebutikk og prøve på, ser jo ut som det kan være forskjeller ute å gå på kranene. Da ser du med en gang om du får det sammen...
 
Tilbake
Topp