Glacier humle??

Hei
har funnet en clone oppskrift av Dogfish head sin pale ale og der benyttes galcier humle. Etter det jeg vet er denne amerikans sitrusaktiv smak og lukt, men kan ikke se at jeg så lett får tak iden. Den står heller ikke på denne listen http://norbrygg.no/forum/index.php/topic,1610.0.html
Er det noen som vet hva jeg kan bruke som substitutt til denne??

Nedenfor er forresten oppskriften ( orginal)
Dogfish Head Brewing Co. Shelter Pale Ale clone
5 gallons/ 19 L, extract with grain; OG = 1.052  FG = 1.013; IBU = 30  SRM = 9  ABV = 5.0 %

Ingredients:
• 6.6 lbs. (3.0 kg) Briess light, unhopped, malt extract
• 7.0 oz. (198 g) light dried malt extract
• 6.0 oz.  (170 g) crystal malt (120 °L)
• 2.0 oz. (57 g) amber malt (35 ºL) (substitute dark Munich or carastan if needed)
• 1⁄2  tsp. Irish moss (15 min.) 
• 8 AAU Warrior hops (60 min.) (0.5 oz./ 14 g of 16% alpha acid)
• 2.75 AAU Glacier hops (10 min.) (0.5 oz./ 14 g of 5.5% alpha acid)
• 6.5 AAU Simcoe hops (0 min.) (0.5 oz./ 14 g of  13% alpha acid)
• White Labs WLP 005 (British Ale) or Wyeast 1187 (Ringwood Ale) yeast
• 0.75 cup (150g) corn sugar (for priming)
 
Substitutt for US Glacier er:

Eroica, Nugget, Olympic.

(Kilde: Wikipedia)


Willamette, US Fuggles, US Tettnang, Styrian Golding

(Kilde: GetHoppy v.2.1 (iphone))
 
Hei
takk for svar. Sjekket også ut wikipedia, men de 3 er vel vriene å få tak i her.


de tre siste fra den Iphone greie er vel greier å få tak i?
 
Men Nugget osv er vel noe helt annet? Hopunion LLC anbefaler Fuggles, Styrian Goldings og Willamette. Bryggselv selger Fuggles og Bobek (Styrian Goldings). Jeg tror Wikipedia har blandet om på Glacier og Galena.
 
Brew your own anbefaler også styrian golding, us fuggle, us tettnang og williamette som alternativer.

Uten at jeg er sikker på det i dette tilfellet, så er det ike gitt at us og uk fuggle er like (og det samme for tettnang). Men uansett får du vel tak i styrian golding og williamette hos flere leverandører.
 
Tilbake
Topp