Glassballong til gjærstarter

Jeg sunes det kan se slik ut men vanlige vinbalonger er for runde i bunnen til at magneten holder seg på plass, den kommer for langt unna drivmagneten.
 
Det er vel sannsynlig at bunnen er for tykk, men spør på Brewshop, de vet sikkert om det funker.
 
Fekk svar fra brewshop og det var som jeg var redd. for tykkt glass i bunn og litt buet slik at magneten fort blir kastet av... arg! Andre tips til større beholdere det kan laget gjærstarter i..?
 
Fekk svar fra brewshop og det var som jeg var redd. for tykkt glass i bunn og litt buet slik at magneten fort blir kastet av... arg! Andre tips til større beholdere det kan laget gjærstarter i..?
Kjøp en 15 liter gjæringsbøtte? bør jo kunne kjøre 10 liter starter i den...
 
håper de har prøvd siden jeg har en 5 liter ildfast flaske som fungerer bra med en billig rører fra aliettellerannet
 
Jeg vet om noen som bruker gjæringsbøtte i plast, men vet ikke helt hvilken type eller størrelse.
 
Er rett før jeg kjøper en og prøver selv om de sier det ikke går..

Mi er fra chiron og kostet 4 kasser øl, sånn er det med gode selgere og ølbrygger som har reist til Tronheim med dårlig tid, fruen kaller den krystallvasen.
Rart bunnen skulle være så tykk at det ikke går, håper denne flaska fungerer bra til den prisen.
 
Jeg setter e-kolben min på legoklosser (smale, liggende), og kan ikke se at den økte avstanden til magneten gjør noen forskjell. Kolben har ikke flat bunn, men magneten balanserer greit så lenge jeg ikke kjører på full guffe - hvilket det ikke er behov for.

Jeg tror det er lurt å legge ei glassplate i bunnen om en skal bruke magnetrører og plastbøtte, både for å minske friksjonen og for å unngå riping.
 
Jeg setter e-kolben min på legoklosser (smale, liggende), og kan ikke se at den økte avstanden til magneten gjør noen forskjell. Kolben har ikke flat bunn, men magneten balanserer greit så lenge jeg ikke kjører på full guffe - hvilket det ikke er behov for.

Jeg tror det er lurt å legge ei glassplate i bunnen om en skal bruke magnetrører og plastbøtte, både for å minske friksjonen og for å unngå riping.

Utvilsomt
 
Tilbake
Topp