Grå eller hvit gass inn QD

Oddvar Demmo

Norbrygg-medlem
Jeg sitter med et fat med fulstendig fast hvit gass inn kobling, er det forskjell på hvit og grå, det er ikke snakk om forbytting men selv etter å ha brukt slagverktøy (les vedkjepper i vill forbannelse) er den fast.

Trodde det var svart på gass inn som var ille å få løs, men uansett går det å få den løs med hådmakt, men her er det garantert ikke snakk om at de er forbyttet.

Oddvar Demmo skrev:
Trodde det var svart på gass inn som var ille å få løs, men uansett går det å få den løs med hådmakt, men her er det garantert ikke snakk om at de er forbyttet.
Etter egenerfaring, går svart greit på gass, mens grå på øl blir et helv.... :)
Har også hatt ventil med skadet kant over o-ringen... Det medførte saftig språkbruk og annleggsverktøy.. ;)

Har omsider fått av koblingen og  på igjen, men det er tydeligt at den må gå seg til, har aldri opplevd det før.

Oddvar Demmo skrev:
Har omsider fått av koblingen og  på igjen, men det er tydeligt at den må gå seg til, har aldri opplevd det før.
Hvor har du kjøpt den?
Jeg har kun grå, har heller ikke sett hvite bortsett fra CC koblinger de er røde og hvite, men dem sliter man jo med på NC fat.... :)
Sjekk om det sitter noe dritt inni o-ringsporet, jeg har lært meg å bruke olivenolje hver gang, hvis ikke kan de skrape av litt av ringen, og da er sirkuset i gang :)

Kjøpte dem på homebreewstuff sammen med noen perlic kraner.
Får bestille smurning neste gang så jeg har mest mulig utstyr begge plasser jeg driver å tapper.

Bruk olivenolje... Smører som bare det. Billig, lett tilgjengelig, og minst like antibakteriell som dyre spesialfett.
Hvor ofte muggner olivenolje i romtemperatur på åpen flaske? :)

Hei

Sjekk dimensjonen på pakninga, har opplevd dette med noen pakninger kjøpt på Vin og Bar. Fant da ut at dei var litt tjukkere enn dei skal vere, var et h....... å få på og av.

Brede

Men det er i hovedsak de nye hvite koblingene som er problemet.
Tipset om smøring er seff. lurt isteden for å slite på utstyret.

Oddvar Demmo skrev:
Men det er i hovedsak de nye hvite koblingene som er problemet.
Tipset om smøring er seff. lurt isteden for å slite på utstyret.

Hvor bør jeg smøre for og få de hvite koblingene på? Har hanefett liggende

Smurte litt på nippelen som er på fatet, greit at det kommer litt på o-ringen, jeg hadde litt på fingeren og smurte rundt, det skal ikke allverden til og håper det ikke setter vondt i ølet i løpet av kbelden.

Ha et storveis 2013

Har prøvd og smøre pakningen med hanefett nå, da gikk koblingen av og på helt greit. Ha en fin nyttårs feiringl

Oddvar Demmo skrev:
Smurte litt på nippelen som er på fatet, greit at det kommer litt på o-ringen, jeg hadde litt på fingeren og smurte rundt, det skal ikke allverden til og håper det ikke setter vondt i ølet i løpet av kbelden.

Ha et storveis 2013
Lige måde.
Jeg har brukt den patenten med olivenolje i over ett år. har ikke merket noe på fat som har stått i 2-4 mnd etter første smøring, så det går sikkert fint.
Bruker også olje på den store o-ringen, og popettene ved demontering/rensing.

Fikk nå et tips om at de rette koblingene står det CMB på, heldigvis var det slike som kom fra bryggselv, Petit har vist begge deler så kanskje spesifisere hva du vil ha.
Det er nå bare sånn at all tjingtjong dritt er røket så nå handles dette fra Norge og ikke Moorebeer og ebay.

Nå vet jeg ikke hvem som er leverandøren til norske webbutikker kontra MoreBeer, men 90+ % av f.eks. BryggSelv sitt sortiment finner man identiske produkter av hos MoreBeer, så at kvalitetsforskjellen på produkter fra disse to er så stor betviler jeg.

Tilbake
Topp