• Bruk prefiks-funksjonen når du oppretter nye poster i dette forumet.

Til Salgs Grain roller crusher/grinder

Hei, so I had 2 of them before and there was a great interest so I brought 2 more with me (1 standard as before and 1 with extra gears). They are made by my friend in Poland. He use only high quality materials and this is a final version after already quite a few years him in business.

New stainless steel roller grain crusher
- regulation 0.5-3.5 mm
- rollers on sealed bearings (2 sided 2RS)
- rollers rings made out of high quality hardened steel (hardness 50 HRC - above 2 times more than AISI 304)
- connector to the drill
- mounting holes with screws attached
- weight around 5kg
Price is 1400NOK
very efficient - (older version in the movie)


In addition to this one I have also one with gears so 2 rollers are rolling independently. This should increase a usage time (which already is very long) and you will be able to grind more robust grains like corn. You can see on the first picture this version is a little bit wider (by additional box where gears are) and mounting holes are on the bottom hidden. This version cost 1650NOK.
Pick up in Oslo - Kværnerbyen or I can send it by post by buyers expense. You can also just come and check it out at my place :)

IMG_20181014_215020.jpg 263687109_1_1000x700_srutownik-walcowy-do-slodu-na-lozyskach-zasyp-grudziadz.jpg 263687109_2_1000x700_srutownik-walcowy-do-slodu-na-lozyskach-zasyp-dodaj-zdjecia.jpg 263687109_3_1000x700_srutownik-walcowy-do-slodu-na-lozyskach-zasyp-pozostale-dom-i-ogrod.jpg 263687109_4_1000x700_srutownik-walcowy-do-slodu-na-lozyskach-zasyp-dom-i-ogrod.jpg 263687109_5_1000x700_srutownik-walcowy-do-slodu-na-lozyskach-zasyp-kujawsko-pomorskie.jpg 263687109_6_1000x700_srutownik-walcowy-do-slodu-na-lozyskach-zasyp-.jpg 263687109_7_1000x700_srutownik-walcowy-do-slodu-na-lozyskach-zasyp-.jpg 263687109_8_1000x700_srutownik-walcowy-do-slodu-na-lozyskach-zasyp-.jpg
 
Kjøpte den til 1400,- har ikke fått prøvd den ennå, men ser veldig forseggjort ut. den forrige jeg har begynner å bli sliten av fremmedlegemer i malten, stein ol.
 
Da var mølla på plass og den gamle pensjonert inntil videre, må si at denne virke veldig godt skrudd sammen, og til en god pris, gleder meg til å prøve hva den er god for, @Steinar Huneide har du fått din? Og prøvd den?IMG_20181026_144658_resized_20181026_063358360.jpg
 
Brygger en dry stout nå som skal ha rundt 1.052 - med den knusinga jeg hadde på kina mølla. Får se om en times tid om det blir samme meske effektivitet.
 
Gleder meg til å høre brukererfaringer av disse. Jeg har jo en MM3, men denne ser jo like bra ut samt at den ser enklere ut å stille inn.
 
Det er den billigste vindusvisker motoren jeg fant på skruvat.no tror den kostet rundt 400,-

Hva har du brukt som aksling ut av motoren? Ser ut som en slags sekskant? Rettere sagt for å spørre om alt med en gang, bortsett fra den lovejoy'en, hvordan har du koblet aksling til lovejoy?
 
I believe it is 1:1 as it is only to spin the both rollers equally, but I might be wrong.



Jeg kjøpte min for 20 kroner, brukt :)

Aha. Jeg trodde det var utveksling, så da trenger man enten en motor med utveksling eller en som er kraftig for seg selv.
 
Hva har du brukt som aksling ut av motoren? Ser ut som en slags sekskant? Rettere sagt for å spørre om alt med en gang, bortsett fra den lovejoy'en, hvordan har du koblet aksling til lovejoy?
Det var 8mm gjenger på akslingen på motoren, brukte en slik som en skjøter gjengestag med, kjøpt på Biltema. Filte den rund i andre enden så den passet på lovejoyen, samt filte akslingen rund på mølla.
 
Det var 8mm gjenger på akslingen på motoren, brukte en slik som en skjøter gjengestag med, kjøpt på Biltema. Filte den rund i andre enden så den passet på lovejoyen, samt filte akslingen rund på mølla.

Rund aksling på mølla? Ingen keyway? Vil den ikke kunne glippe da?
 
Tilbake
Topp