Grainfather Conical Fermenter Pressure Transfer

Laget min egen. Forstår virkelig ikke poenget med det systemet der egentlig sånn som de viser det. Jeg fyller på fat fylt med Co2 først så det ikke kommer oksygen i fatet. Det er jo en bortkastet løsning uten som de viser hvor du slenger slangen i ett åpent fat. Tyngdekraften vil få ut ølet hvis du ikke er redd for oksygen så lenge det blander seg på fatet. Jeg har ballock i enden inn på fatet og styrer overføringen ved å slippe ut gass fra fatet
 
Laget min egen. Forstår virkelig ikke poenget med det systemet der egentlig sånn som de viser det. Jeg fyller på fat fylt med Co2 først så det ikke kommer oksygen i fatet. Det er jo en bortkastet løsning uten som de viser hvor du slenger slangen i ett åpent fat. Tyngdekraften vil få ut ølet hvis du ikke er redd for oksygen så lenge det blander seg på fatet. Jeg har ballock i enden inn på fatet og styrer overføringen ved å slippe ut gass fra fatet

Smart løsning og en mye billigere løsning en hva Grainfather folka kommer med. Så bare denne på nettet i dag og tenkte å forhøre meg om hva andre synes om den.
 
Hvordan har dere volumkontroll ved overføring til fat i lukket system? Tenker at en bør jo ikke fylle fatet helt fullt, og man bør jo ikke åpne gjæringstanken for å se ned på væskesøylen. Mister jo litt av poenget tenker jeg.
 
Om jeg ikke tar feil, så vil f.eks 1.064 SG veie 1064 gram per liter.
Altså, du ganger SG med 1000 og får det i gram per liter.

Med andre ord, SG på 1.064 er det samme som 1.064 kg per liter.
 
Tilbake
Topp